7499
۰۹ مهر ۱۳۹۵

ضرورت پیگیری تحصیل و مهارت آموزی کودکان کار در پایتخت

محمد باقر قالیباف گفت:موضوع کودکان کار یکی از دغدغه های همیشگی ماست که به علت شرایط سخت اقتصادی، نیاز به توجه بیشتری دارند.
به گزارش کودک پرس   محمد باقر قالیباف  در حاشیه جشن روز جهانی کودک که با حضور کودکان کار در تالار شهید آوینی فرهنگسرای بهمن برگزار شد گفت: شهرداری تهران جمعیت کثیری از این کودکان را سازماندهی کرده است و در زمینه آموزش، توانمند سازی و مخصوصا تحصیل آنها اقدام می کند.
وی گفت: برخی از کودکان کار در کنار مشکلات اقتصادی، ممکن است دارای مشکلات فرهنگی هم باشند که این موضوع زائیده مسایل و مشکلات شهری است البته شهرداری تهران چند سالی است که به این موضوع توجه دارد و این توجه در سال های اخیر بیشتر شده است.
قالیباف با اشاره به بازدید خود از یکی از مدارس کودکان کار و ایتام در حاشیه منطقه 20، افزود: تمامی جمعی که امروز در جشن روز جهانی کودک حاضر بودند، از کودکان کار به شمار می روند که بر اساس همکاری مشترک در حوزه آموزش و مهارت آموزی آنها اقدام می شود.
شهردار تهران گفت: در این مسیر بسیاری از تشکل های مردمی و سازمان های مردم نهاد فعال هستند که ما با آنها همکاری داریم و امیدواریم بتوانیم آینده خوبی را برای این فرزندان عزیز در شهر فراهم کنیم.
وی در پاسخ به پرسشی درباره مسئولیت مستقیم دیگر ارگان ها و نهادها در موضوع کودکان کار، تصریح کرد: طبیعتا ارگان ها از جهت قوانین مشخص هستند اما پیش از آنکه به وظیفه قانونی آنها اشاره کنیم، این یک موضوع انسانی است و همه ما که در این شهر زندگی می کنیم، در قبال آن مسئول هستیم این وظیفه یکایک شهروندان این شهر است و ما نیز به سهم خودمان موضوع کودکان کار را دنبال کرده ایم.
قالیباف افزود: امروز شهرداری تهران جمعیت کثیری از این افراد را سازماندهی کرده و در زمینه آموزش، توانمندسازی و مخصوصا تحصیل آنها اقدام می کند به نحوی که هم اکنون در حال توسعه مدارس کودکان کار در شهر تهران هستیم و پنجمین مدرسه آن ها نیز کار خود را آغاز کرده است که در حوزه تحصیل و مهارت آموزی کودکان کار در سنین مختلف ورود پیدا می کند.
شهردارتهران تاکید کرد: ما این موضوع را در اولویت قرار داده ایم و امیدواریم در آینده نه چندان دور اینگونه کودکان را به علت مباحث کاری در سطح شهر نبینیم.
وی افزود: البته وقتی این کودکان مشغول به کار می شوند طبیعتا بخشی از هزینه خانواده خود را تامین می کنند، از اینرو باید به نوعی این توانمندی را درون خانواده ها هم ببریم؛ در این زمینه ما فقط با کودکان طرف نیستیم بلکه با خانواده های آنها هم طرف هستیم تا این خانواده ها را تحت پوشش قرار دهیم و بتوانیم نسبت به توانمند سازی آنها اقدام کنیم و این کودکان آینده روشنی داشته باشند.
 قالیباف در پایان با تاکید بر اینکه آمارهای موجود در حوزه کودکان کار دقیق نیست، تاکید کرد: باید تلاش کنیم تا در آینده نزدیک اتفاق خوبی در حوزه ساماندهی کودکان کار بیفتد، البته دستگاه هایی که مسئولیت مستقیم دارند، در این حوزه آمار دارند و ما هم آمارهایی را در اختیار داریم اما این آمارها کامل و قطعی نیست.
به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار