7474
۰۹ مهر ۱۳۹۵

خدمات بهزیستی به ناشنوایان استان یزد

معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی یزدگفت:کمک هزینه کاشت حلزون، آموزش ناشنوایان ، ارائه سمعک و غیره را از جمله خدمات این سازمان برای افراد ناشنوا و کم شنوا است

به گزارش کودک پرس  محمد حسین غنیمت به مناسبت روز جهانی ناشنوایان گفت: از مجموع معلولان ناشنوا و کم شنوا چهار هزار نفر آنها دارای پرونده و از خدمات این سازمان بطور مستقیم بهره مند می شوند.
وی بیان داشت مابقی معلولان بصورت غیر مستقیم از خدمات سازمان بهزیستی برخوردار می شوند
غنیمت با بیان اینکه سه مرکز روزانه خانواده و کودک کم شنوا و ناشنوا در استان وجود دارد گفت: در این مراکز به کودکان ناشنوا و کم شنوا خدمات آموزشی ، توان بخشی و تربیت شنیدارای ارائه می شود.
وی در ادامه خاطر نشان کرد: همچنین بمنظور پیشگیری و شناسایی بموقع نوزدان ناشنوا و کم شنوا طرح غربالگری شنوایی را در همه بیمارستان های که بخش زایمان دارند اجرا می شود.
وی ادامه داد: در این طرح تمام نوزادان در بدو تولد مورد معاینه قرار گرفته و کودکانی که نیاز به کاشت حلزون دارند به مراکز درمانی مربوطه معرفی می شوند.
غنیمت با بیان اینکه در سال گذشته 36 مورد کاشت حلزون در استان صورت گرفت افزود: امسال هم 21 مورد انجام شد.
معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی یزد سن قبل از 6 ماهگی را دوره طلایی تشخیص کم شنوایی عنوان کرد و افزود: تشخیص و مداخله زودهنگام کم شنوایی در رشد و تکامل زبان ، گفتار و شناخت کودک تاثیر بسزایی دارد.

 

 

منبع:   خبرگزاری جهوری اسلامی

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار