موقعیت فعلی شما : خانه/دسته بندی نشده
7423
۰۸ مهر ۱۳۹۵

گرامی داشت روزکودک فلسطینی،توسط جمعیت دفاع از ملت فلسطین

جمعیت دفاع از ملت فلسطین با صدور بیانیه‌ای روز همبستگی با کودک فلسطینی را گرامی داشت

به گزارش کودک پرس  در این بیانیه می‌خوانیم: اسراییل رژیمی است که برپایه تبعیض نژادی تاسیس شده است. صهیونیست‌ها موجودیت خود را مساوی با حذف ملت فلسطین می‌دانند؛ بنابراین بر اساس آپارتاید صهیونیستی ملت فلسطین حق حیات در فلسطین را ندارد و می‌بایست یا تن به آوارگی دهد و یا این‌که نابود شود. براین اساس از همان نخست اشغالگری رابطه اسراییل با ملت فلسطین، سرکوب بوده است. ملت فلسطین با تعریف، تدوین و اجرای برنامه‌های متعدد کوشیده شرایط زندگی فلسطینیان را در سرزمین فلسطین سخت و سخت‌تر سازد. به همین دلیل فلسطینیان در سرزمین آبا و اجدادی خویش از همه حقوق مشروع و بدیهی خود محروم داشته شده اند. حقوقی مانند تعیین سرنوشت، حق شهروندی، حق آزادی تردد، حق کار و درآمد زایی و بسیاری از بدیهی‌ترین حقوق اجتماعی . در این میان زندگی بر کودکان سخت تر است که از بهداشت و درمان و آموزش و بازی و غیره در ابتدایی ترین شکل آن نیز برخوردار نیستند. اسراییل تعمدا شرایط زندگی را بر خانواده های فلسطینی سخت  و سخت تر کرده تا استمرار حیا ت کودکان فلسطینی را تهدید کند. خانه را بمباران و ویران می کند، مادران را شهید ساخته و یا به اسارت می گیرد تا کودک فلسطینی از نیاز طبیعی مهر مادری محروم شود. یا کودکان را به اسارت می برد و یا آنان را تعمدا هدف گلوله قرار می‌دهد.

نهم مهر ماه یادآور شهادت کودک 9 ساله‌ای است که در منظر شبکه‌های تلویزیونی تعمدا هدف گلوله سربازان اسرائیلی قرار گرفت و به شهادت رسید در حالی که در پشت پدر پناه گرفته بود. محمد الدره کودک نه ساله فلسطین در آغوش پدر و در منظر و مرآی دوربین های تلویزیونی به شهادت رسید تا سبعیت و نژادپرستی رژیم صهیونیستی را برای جهانیان آشکار سازد تا جهانیان به خود آیند و حرکتی برای مقابله با این رژیم آپارتاید انجام دهند. جهان با مرگ محمد الدره تکان خورد اما فقط تکان خورد و اقدامی که تکلیف بود را انجام نداد و آپارتاید و تبعیض نژادی و نژادپرستی همچنان در فلسطین جاری و ساری است. کودکان زیادی پس از شهادت شهید الدره به شهادت رسیدند مانند شهید محمد ابوخضیر که صهیونیست ها در دهانش بنزین ریختند و آتش زدند. یا شهید نوزاد دوآبشه که منزلشان را به آتش کشیدند و همراه پدر و مادر در آتش نژاد پرستی صهیونیست ها سوختند و به شهادت رسیدند.

جمعیت دفاع از ملت فلسطین روز همبستگی با کودک فلسطینی را گرامی داشته و صراحتا از جامعه جهانی خواستار است تا نسبت به جنایات صهیونیست ها سکوت پیشه نکند و به وظیفه انسانی خود در مقابله با صهیونیست ها اقدام کند. همچنین از دولت جمهوری اسلامی ایران انتظار دارد تا از همه ظرفیت های ایران در مجامع بین المللی استفاده کرده و یک بسیج جهانی علیه آپارتاید اسرائیلی را مدیریت کند.

منبع:   ایسنا

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار