7420
۰۸ مهر ۱۳۹۵

شبکه های اجتماعی تهدید کننده هویت دینی کودکان هستند

محمد نقی صالحی،مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان زنجان گفت: شبکه های اجتماعی و فضاهای سایبری تهدید کننده هویت دینی و ملی هستند.

به گزارش کودک پرس  محمد نقی صالحی در همایش بررسی سلامت و امنیت کودکان آنلاین در فضاهای مجازی و شبکه های اجتماعی گفت: عصر حاضر را می توان عصر تکنولوژی، اطلاعات و ارتباطات و اینترنت اطلاق کرد.
وی یادآورشد: سرعت گسترش ارتباطات و تکنولوژی به رغم مزایا و محاسنی که دارد تهدیدها و آسیب های جدی نیز برای آن متصور است.
به گزارش ایرنا، مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان زنجان گفت: در زمان فعلی اگر نقشه راه و راهکارهای کارشناسانه را برای این تهدیدات نداشته باشیم در آینده آسیب های جدی و جبران ناپذیری را خواهیم داشت.
صالحی اظهارکرد: نتیجه تحقیقات نشان داده که داشتن تلفن های همراه برای فرزندان و دانش آموزان مضر تحصیل و سلامت روانی آنها به شمار می رود.
وی ادامه داد: در تعریفی که از کودک ارائه شده از بدو تولد تا 18 سالگی دوره کودکی است و این دوره نیازمند صیانت، کنترل، حمایت، حفاظت و نگهداری است.
مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان زنجان گفت: فرزندان در دوره کودکی دسترسی آسان و بدون مرز به اینترنت، فضاهای مجازی و سایبری دارند آسیب های جدی را نیز به دنبال دارند.
صالحی اظهارکرد: فضاهای مجازی واینترنتی واقعیتی است که نباید با آن مقابله شود چرا که این مساله نیازمند آموزش و فرهنگ سازی است و باید والدین، کودکان و مربیان تعلیم و تربیت از آموزش های مورد نیاز در این زمینه بهره مند شوند.
مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان زنجان، با بیان اینکه هم اکنون از سر و صداهای دورهم جمع شدن های خانوادگی دیگر خبری نیست، گفت: این مساله به دلیل مشغولیت هر یک از اعضای خانواده با گوشی و شبکه های مجازی است که به دنبال آن پرخاشگری نیز به وجود می آید.
صالحی افزود: القای شبهات ضد دینی در این شبکه ها نیز مشاهده می شود.
وی یادآورشد: باید هشدارها در خصوص فضاهای مجازی و شبکه های اجتماعی جدی گرفته شود و راهکارهایی برای ایمنی کودکان از آسیب ها و چالش ها پیش بینی و اجرا شود.
در پایان این مراسم از فرزندان شهدای مدافع حرم تجلیل و تفاهم نامه بین کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان زنجان با پلیس فتای این استان انعقاد و امضا و از سایت این کانون نیز رونمایی شد.

 

 

 

منبع:   خبرگزاری جمهوری اسلامی

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار