7414
۰۸ مهر ۱۳۹۵

حال و هوای هفدهمین جشنواره ملی نمایش‌های عروسکی مازندران

کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مازندران که روزهای پرتلاطمی را طی می‌کند میزبان هفدهمین دوره جشنواره نمایش عروسکی بوده که با حضور داورانی همچون مریم سعادت و زهرا صبوری و نقش آفرینی هنرمندان کودک و نوجوان در اجرای نمایشنامه‌ها در این دوره حاضر شده اند.

به گزارش کودک پرس  مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مازندران گفت: آذربایجان شرقی با نمایش پرواز، آذربایجان غربی با نمایش عروسکی دنیای زیبا، تهران با سه گروه و نمایش‌ها شلبی تنها نرو، خال پادشاه و نمکی و دیو ناقلا، در این جشنواره شرکت کرد، همچنین نمایش ماه بود و روباه از چهارمحال بختیاری، فرار از زندان از فارس، هیولای کوچک از قزوین، تو میدانی من کی هستم از کرمان، طبیعت زیباست از همدان و تارتوری و تولد یک هیولا از مازندران به روی صحنه خواهد رفت.

گرجی بیان کرد: اجرای نمایشنامه‌ها عصر امروز به پایان می‌رسد و کمیته داوری با حضور مریم سعادت، حسن دادشکر، زهرای صبری در این دوره از جشنواره داوری آثار را برعهده خواهند گرفت.

وی تصریح کرد: پس از ارسال فراخوان، 473 نمایش با مشارکت بیش از چهار هزار نفر تولید شد و در مجموع 65 نمایش از 29 استان برگزیده شدند.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مازندران بیان کرد: اجرای نمایش عروسکی سیار از رامسر شروع و تا 11 مهر برای بهره‌مندی همه کودکان استان اجرا می‌شود.

گرجی خاطرنشان کرد: طرح کتاب، تئاتر و مدرسه نیز در استان اجرا می‌شود و در مجموع 24 اجرا در سطح مدارس استان به اجرا در می آید.

تریلی سیار کانون قدیمی ترین تریلی سیار نمایش در ایران است که از سال 1353 تاکنون به فعالیت‌های هنری خود در اجرای نمایش برای کودکان و نوجوانان می‌پردازد.

حال با تصمیم گیری مسئولان جشنواره هفدهم تریلی سفر رویایی خود را در جاده های سرسبز مازندران برای نمایش تئاتر در دورترین شهرهای استان و به خیابان کشاندن دانش آموزان آغاز کرده است.

شور و نشاط کودکانه و خنده ای شاد آنان در استقبال از تریلی نمایش دیدنی است و آنطور که مسئولان جشنواره بیان کرده اند برای حفظ نشاط تا 11 مهر تریلی نمایش تئاتر به سفر خود ادامه می دهد.

با حضور هنرمندان نمایش عروسکی کانون پرورش فکری کشور در استان مازندران و در سطح پارک‌های شهرهای؛ تنکابن، رامسر، کتالم، نشتارود، چالوس، نوشهر، نور، محمود آباد، فریدونکنار، آمل، بابل، جویبار، سیمرغ، ساری، نکا، بهشهر، گلوگاه، قائمشهر و پل سفید نمایشنامه اجرا می‌شود.

دراختتامیه جشنواره هفدهم که با حضور هنرمند محبوب عرصه سینما،تئاتر و تلویزیون ،حسین محب اهری برگزارخواهدشدبه پاس قدردانی از تلاش‌های این هنرمند مراسم تجلیل از این هنرمند نیزانجام خواهد گرفت

 

منبع:   تسنیم

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار