موقعیت فعلی شما : خانه/کودکان خاص/مقالات
7353
۰۷ تیر ۱۳۹۵

گروه درمانی به کودکان مبتلا به اوتیسم برای زندگی بهتر کمک می کند

مشکلات اجتماعی یکی از مهمترین معضلات کودکان و نوجوانان دارای اختلالات طیف اوتیسم (ASD) می باشد. خصوصا زمانی که هوش آنان تحت تاثیر اختلال یاد شده نباشد، آن ها روز به روز در زمینه ی میزان پیشرفتشان آگاه تر شده و با این حقیقت مواجه می شوند که متفاوتند.

 به گزارش  خبرنگار کودک پرس   در چهارچوب گروه درمانی توسعه یافته در دانشگاه گوته فرانکفورت، کودکان و نوجوانان مبتلا به اختلالات طیف اوتیسم، می آموزند که چگونه با جامعه ی جهانی مواجه شده  و از پس زندگی روزانه ی خود به نحو موثری برآیند. این موضوع توسط آزمایشات بالینی انجام شده بر روی 209 کودک  و نوجوان بین سنین 8 الی 18 سال، در یک دوره ی سه ساله، تایید شد.

پروفسور Christine Freitag، رئیس گروه روانپزشکی کودک و نوجوان ، طب روان تنی و روان درمانی ازعان نموده اند که ” ما اغلب در آزمایشات بالینی، با کودکان و نوجوانان دارای اختلالات طیف اوتیسمی مواجه می شویم که مایلند با افراد کوچکتر از خود ارتباط برقرار کنند. همزمان با این موضوع ما روزانه شاهد آن هستیم که این کودکان به دلیل عدم درک بسیاری از الگوهای رفتاری  همکلاسی های خود، با رد درخواست دوستی مواجه می شوند. و این باعث ناامیدی آنان می شود “

امروزه، درمان های گروهی برای آموزش مهارت های اجتماعی به افراد دارای اختلالات طیف اوتیسم، عمدتا در ایالات متحده آمریکا، در چهارچوب آزمایشگاه های کوچکی، در حال انجام است. هدف این گروه، از انجام این مطالعات و آزمایش ها، بررسی میزان پاسخ اجتماعی کودکان و نوجوانان دارای ،ASD به استفاده از رفتار درمانی گروهی می باشد.  این فرآیند با استفاده از  یک پرسشنامه ی استاندارد، انجام شده (بر اساس یک مقیاس پاسخگویی اجتماعی – SRS)  که در آن 65 الگوی رفتاری به وسیله ی والدین، قبل از شروع گروه درمانی، پس از انجام مداخلات و همینطور 3 ماه پس از پایان مداخلات،  مورد ارزیابی قرار می گیرد.

 

 

منبع:   بنیاد امور بیماری های خاص

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار