موقعیت فعلی شما : خانه/کودک و تکنولوژی/مقالات
7327
۰۷ تیر ۱۳۹۵

قوانین خرید لباس کودکان

لباس خریدن برای بچه ها با لباس خریدن برای بزرگسالان تفاوت زیادی دارد. بچه ها مثل شما نیستند که بتوانید هر لباس شیکی برای آنها بخرید به هوای این که حتما در آن راحت خواهند بود و تحملش میکنند. تحمل بچه ها به اندازه شما نیست به همین دلیل زیبایی لباس، آخرین فاکتور انتخاب آن است. قبل از این که به زیبایی لباسی که برای فرزندتان می خرید توجه کنید، باید نکات سلامت آن را درنظر بگیرید. 

به گزارش  خبرنگار کودک پرس   

صفر تا 6 ماه

به خاطر پوست حساس و لطیف بچه ها در این سن، باید به جنس لباس دقت کنید. لباس نوزادان باید حتما نخی باشد و ایجاد حساسیت نکند.

زیاد دربند قیمت پایین لباس نباشید. در این  سن به دلیل سلامت کودک حتما باید برای بچه، لباس با جنس خوب بخرید. برای خرید لباس بچه خوب هم ناچارید هزینه بالایی بپردازید.

لباس نوزادتان را طوری انتخاب کنید و به او بپوشانید که عرق نکند. از گرم نگه‌داشتن بیش از حد نوزادتان با لباس خودداری کرده و به دمای اتاق و دمای بدن نوزادتان توجه نمایید.

زیر پیراهنی برای سلامت بدن نوزادتان خوب است، علاوه بر اینکه از پوست نوزادتان در مقابل درزهای بلوز و یا دگمه‌های آن محافظت می‌کند، در صورت دگمه‌ای بودن آن نیز پوشش دهی مناسبی از بدن نوزادتان دارد.

لازم به ذکر است که بهترین دمای بدن نوزاد در زیر بغل، 36.5 درجه می‌باشد و باید دمای اتاق او را 24 الی 25 درجه تنظیم نمایید ولی اگر نوزاد شما زیر دو کیلوگرم وزن دارد، دمای مناسب اتاق 26 الی 27 درجه می باشد.

لباسهایی انتخاب کنید که از الیاف نرم بافته شده باشند و در ناحیه‌ی یقه و مچ‌های دست و پای آن از کش‌دوزی و یا کشبافتهای سفت و محکم استفاده نشده باشد.

لباس نوزاد نباید دکمه، زیپ یا اضافاتی داشته باشد که باعث آزار بچه شود. قبل از خرید راحتی، درزهای لباس را هم چک کنید. دکمه های لباس نوزاد باید چفتی و ظریف باشند.لباس نوزاد باید به اندازه کافی دکمه داشته باشد تا بتوانید آن را به راحتی به تن او بپوشانید یا درآورید. لباس هایی که جلوی آنها دکمه دارد بهتر از لباس هایی است که دکمه آنها پشت لباس است.

لباس نوزاد نباید به تن او بچسبد. لباس چسبان یا شلوار تنگ، نوزاد را اذیت میکند. یقه، کشباف های سردست یا مچ پای نوزاد نباید تنگ باشد. لباس نوزاد را مناسب فصل انتخاب کنید. لباس گرم بچه را مریض خواهد کرد. پزشکان می گویند لباس نوزاد باید فقط یک لایه از لباسی که شما میپوشید بیشتر باشد. بهتر است حتما به نوزاد زیرپوش بپوشانید تا هم گرم بماند و هم دکمه لباس رویی، او را آزار ندهد.اگر فرزند اولتان است و هنوز در آغوش گرفتن نوزاد برایتان سخت است، بهتر است بادی یا لباسهایی را انتخاب کنید که زیر آنها دکمه داشته باشد تا با بغل کردن، لباس نوزاد به هم نریزید.برای این فصل باید برای نوزاد یک لباس زیر نیمه گرم و یک لباس روی گرم انتخاب کنید. به یک پتو که نوزاد را موقع بیرون بردن در آن بپیچید هم نیاز دارید. کلاه را فراموش نکنید. در روزهای نوروز هنوز سرما وجود دارد.

6 ماه تا یک سال

بچه در این سن میتواند شیطانی کند. دست و پایش را تکان دهد و چهاردست و پا برود. به همین دلیل برای او باید لباس راحت بخرید. لباسی که به اندازه کافی گشاد باشد تا کودک در آن مشکلی با تکان خوردن نداشته باشد. سعی کنید شلوار یا دامن کودک شما به جای دکمه و کمر، کش داشته باشد تا بچه در آن راحت باشد.

بچه ها در این سن به غذا خوردن میافتند و معمولا لباسهایشان را کثیف میکنند. جنس هایی را انتخاب کنید که به راحتی در ماشین لباسشویی شسته میشوند و لکه بری آنها آسان است.باید رنگ لباس رویی را طوری انتخاب کنید که زیاد کثیفی را نشان ندهد.اگر قرار است کودک غذا بخورد حتما روی لباس پیشبند ببندید.

در این سن یکی از علایق اصلی کودکتان لباس پوشیدن و درآوردن آن است و شما باید به صورت نامحسوس او را یاری نمایید.

هرچند که لباس پوشیدن و درآوردن یکی از علایق او به‌شمار می‌رود، ولی به تنهایی نمی‌تواند از عهده‌ی این امر برآید و شما باید با فراهم کردن شرایط، به او کمک نمایید و تدابیری بیاندیشید تا کودکتان بیشترین شانس موفقیت را داشته باشد، حتی در مواردی هم که فکر می‌کنید او موفق نمی‌شود باید سرگرمش کنید و حواس او را از این موضوع منحرف نمایید.

بچه ها در این سن به چهاردست و پا راه رفتن میافتند.به همین دلیل لباسهایی برای آنها انتخاب کنید تا روی زانوهایشان پوشیده باشد و در عین حال زبر نباشد تا پای بچه موقع حرکت آسیب نبیند.در این سن کودکان به رنگهای شاد مثل قرمز واکنش نشان میدهند. زیاد در قید و بند اینکه رنگ به او میآید یا نه نباشید. سعی کنید رنگ لباس بچه شاد و طرحهای رنگی داشته باشد.

یک تا 2 سال

بچه ها در این سن دیگر راه افتاده اند. برای خرید لباس برای آنها باید به این موضوعات توجه کنید.

بچه ها در این سن معمولا لباسهایشان را کثیف میکنند. بنابراین بهتر است لباسهای گران مهمانی را فقط در موارد خاص تن او کنید و برای مناسبتهای معمولی از لباس با رنگهایی استفاده کنید که دیرتر کثیف میشوند. بچه ها حتی ممکن است زمین بخورند و لباسهایشان را پاره کنند. بنابر این اشکالی ندارد اگر از لباسهای ارزان قیمت تر برای این سن استفاده کنید.رشد بچه ها در این سن خیلی زیاد است. بهتر است لباسهایی انتخاب کنید که با استفاده از بند یا سگک قابلیت تغییر اندازه داشته باشد. لباس سرهمی یا سارافون بهترین لباس برای این سن است. هم اندازه آن تنظیم میشود و هم به راحتی از تن بچه در نمی آید و به هم نمیخورد.

کودک لباس را به دلیل رنگهای جذاب و شاد آن دوست دارد. او درباره تناسب رنگ لباس و این که آیا چنین رنگی به او می آید یا نه چیز زیادی نمی داند و به همین دلیل ممکن است حتی در یک زمان لباس هایی با رنگ های مختلف و ناهماهنگ را برای پوشیدن انتخاب نماید. کودکان بیشتر مایل به پوشیدن رنگ های قرمز، سبز، نارنجی، زرد، آبی و صورتی هستند.

2 تا 5 سال

بچه ها در این سن لباسها یشان را میشناسند و به آن واکنش نشان میدهند. بهتر است در انتخاب لباس برای بچه ها در این سن از خود آنها کمک بگیرید.

خیلی از بچه ها دوست دارند خودشان لباسهای شان را بپوشند و درآورند. بهتر است به آن ها اجازه این کار را بدهید تا حس مستقل بودن و اعتماد به نفس پیدا کنند.همینطور که کودک بزرگ تر می شود میتوانید لباس سخت تری برای او انتخاب کنید تا برای پوشیدن آن شوق و ذوق داشته باشد. مثلا لباس هایی که دکمه یا زیپ دارند برای بچه بخرید و اجازه دهید خودش آن را ببندد.

لباسهای رنگی در این سن هم بین بچه ها طرفدار دارند. می توانید اجازه دهید بچه ها در این سن خودشان لباس شان را انتخاب کنند. البته بچه ها توانایی تشخیص لباس خوب و بد را ندارند. می توانید بین چند لباسی که در مغازه هست 2، 3 تا از آن را انتخاب کنید و انتخاب نهایی را به عهده کودک بگذارید.مخصوصا شلوار بچه ها در این سن نباید رنگ روشنی داشته باشد. چون بچه ها بازی می کنند و بعد از هر بار پوشاندن شلوار به او مجبورید لباسش را بشویید.

 

 

 

منبع:  مهدپرتال

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار