7182
۰۷ مهر ۱۳۹۵

برنامه های در دست اجرا درمهدکودکهای حاشیه ای شهر همدان

مدیرکل بهزیستی استان همدان از اجرای طرح «کوله کتاب» و طرحهای دیگر این سازمان برای مهدهای کودک از ابتدای امسال در 6 مهد کودک حاشیه شهر همدان خبر داد.

به گزارش کودک پرس   

مدیرکل بهزیستی استان همدان گفت: از ابتدای امسال طرح «کوله کتاب» با همکاری انجمن غیردولتی کودک‌همراهان انجام شده است.

وی با بیان اینکه در این طرح تعدادی کتاب‌های گزیده شده در خصوص کودک و خانواده به صورت یک برنامه کوله‎ای تنظیم شده است، گفت: این طرح تاکنون در بین 6 مهدکودک حاشیه شهر همدان اجرا شده است.

مدیرکل بهزیستی استان همدان افزود: یک مورد افتتاح روستامهد نیز با کمک یک خیر کشوری در روستای باباقاسم شهرستان نهاوند به نام مهد کودک ترانه شادی انجام شده است.

وی در خصوص طرح غربالگری شنوایی در مهدهای کودک گفت: این طرح از اواخر خردادماه امسال شروع شده و در نیمه دوم تابستان در مهدهای کودک‎ استان با همکاری معاونت پیشگیری از معلولیت‎های بهزیستی در حال اجراست.

الوند با بیان اینکه در این طرح پیش بینی شده که یک هزار کودک در مهدها مورد غربالگری قرار گیرند، خاطرنشان کرد: براساس آخرین گزارش نرخ نامه مهدهای کودک‎ شهری با میانگین 10 درصد افزایش و در برخی مناطق بالای شهر با افزایش 10 درصد به تصویب رسیده و بالاترین نرخ برای مهدهای سه ستاره 6 درصد اضافه شده است.

وی در خصوص برنامه‎های هفته کودک ادامه داد: این برنامه با همکاری ادارات مختلف استانداری، فرمانداری، نیروی انتظامی، خدمات شهری، جهاد کشاورزی، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، آموزش و پرورش، تبلیغات اسلامی، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، علوم پزشکی، هلال احمر و… در هفته کودک برگزار می‎شود.

مدیرکل بهزیستی استان همدان تصریح کرد: روز پنجشنبه 15 مهرماه مصادف با روز جهانی کودک بین 12 تا 15 غرفه در خیابان شهید فهمیده ضلع جنوبی دانشگاه بوعلی در خصوص ساخت و ساز و کاردستی کودک، مهارت حرکتی و بازی در کودک، غرفه عرضه کتاب کودک، حقوق کودک، عرضه تغذیه سالم کودک و… برپا می‌شود.

وی با بیان اینکه در این ایام چهار ایستگاه جمع‎آوری اسباب بازی و کتاب در مناطق مرفه‌نشین همدان با همکاری انجمن کودک‎همرهان انجام می شود بیان کرد: همزمان با روز جهانی تخم مرغ مصادف با 17 مهرماه به صورت ویژه در یکی از غرفه‎ها به این موضوع می‎پردازیم چراکه تخم مرغ و مواد تشکیل‎دهنده آن یک تغذیه کامل و سالم در رشد کودک است.

منبع:     فارس

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار