7177
۰۷ مهر ۱۳۹۵

میزان مطالعه کتاب دانش آموزان ایرانی،پایین تر از میانگین جهانی است

سطح و فعالیت دانش آموزان ایرانی در حوزه کتاب و کتابخوانی پایین تر از میانگین جهانی است.

به گزارش کودک پرس    علی اصغر سیدآبادی در مراسم افتتاح نمایشگاه «گنج یادگیری» در کتابخانه ملی اظهار داشت: ترویج کتابخوانی در آموزش و پروش وجود ندارد، زیرا این گونه تلقی شده که خواندن کتاب رقیبی برای درس خواندن است.
وی اضافه کرد: برای نجات آموزش و پرورش ابتدایی در ایران نیاز است به شعر داستان و کتاب های ویژه دانش آموزان تکیه کرد، هرچند در این میان بیش از نصیحت آنها برای کتاب خواندن به ترویج کتاب و کتابخوانی نیاز است.
به گفته سید آبادی، در ترویج کتابخوانی نوعی لذت وجود دارد که در نصیحت به کتابخوانی آن را پیدا نمی کنیم.
این نویسنده کودک و نوجوان گفت: باید همانطور که لذت در بازی های ورزشی مانند قوتبال به رسمیت شناخته می شود، لذت کتابخوانی نیز به رسمیت شناخته شود.
منیر همایون عضو کانون توسعه فرهنگی کودکان نیز در این مراسم گفت: خواندن و مطالعه روخوانی و حفظ کردن نیست بلکه آنچه که بچه ها به آن نیاز دارند درک مطلب است.
وی افزود: کانون توسعه فرهنگی کودکان از سال 76 در 9 استان محروم کشور کتابخانه تاسیس کرده، کتابخانه هایی که در این مناطق شکل گرفت برای دسترسی عموم روستاییان از همه اقشار است.
وی با بیان اینکه 6 دوره آموزشی برای کتابداران بومی این مناطق برگزار شده ، اظهار داشت: باور داریم کتاب خوب می تواند فرد را به خواندن و مطالعه بیشتر تشویق کند.
یکی از اعضای انجمن حمایت از توسعه فضاهای آموزشی نیز گفت: به وسیله این انجمن کتابخانه هایی در مرزهای کشور ایجاد کرده ایم.
منیر حق نژاد افزود: از آنجایی که کتابخانه های روستایی پاسخگوی برخی مناطق صعب العبور نیست، طرح کوله کتاب را پیاده کردیم.
وی توضیح داد: تاکنون 40 کوله کتاب برای استان های سیستان و بلوچستان، گیلان و شهر سردشت در استان آذربایجان غربی ارسال شده است.
وی پیشنهاد کرد: برای تشویق فرزندان به کتابخوانی، کتاب ها تلفیقی از داستان و نقاشی و یا داستان با موسیقی باشد.

 

 

منبع:   خبرگزاری صدا و سیما

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار