7169
۰۷ مهر ۱۳۹۵

حمایت سالانه دولت از 7 هزار کودک و نوجوان خیابانی

ولی الله نصر،مدیرکل دفتر امور آسیب دیدگان اجتماعی سازمان بهزیستی با اشاره به برنامه های این سازمان برای حمایت از کودکان خیابانی و کار، گفت: سالانه حدود هفت هزار کودک و نوجوان خیابانی در سطح کشور توسط دولت مورد حمایت قرار می گیرند.

به گزارش کودک پرس    ولی الله نصردر همایش علمی کاربردی کارشناسان مسئول امور آسیب دیدگان سازمان بهزیستی در بندرعباس گفت: در راستای حمایت هرچه بیشتر از این کودکان، طرح ساماندهی کودکان کار و خیابانی در کشور در حال اجراست.
وی با بیان اینکه در اجرای این طرح توانمندسازی خانواده این کودکان نیز در دستورکار قرار دارد، اظهارداشت: مددکاری اجتماعی، روانشناسی، توانمندسازی خانواده و رفع عقب ماندگی تحصیلی در این طرح برای کودکان کار و خیابانی انجام می شود.
مدیرکل امور آسیب دیدگان اجتماعی سازمان بهزیستی بیان داشت: در طرح ساماندهی کودکان کار و خیابانی این کودکان شناسایی می شوند و از آنها در بخشهای آموزشی و اجتماعی حمایت می شود، برخی از کودکان خیابانی هم در این طرح در مراکز آموزشی و حمایتی شبانه روزی نگهداری می شوند.
نصر، در خصوص وضعیت سرپرست این کودکان افزود: برخی از اولیای این کودکان، فقیر ، بیکار و یا معتاد هستند که همین امر موجب اجباری شدن کار کودکان در خیابان ها می شود.
وی با اشاره به پرداخت پول به کودکان خیابانی از سوی مردم، گفت: با این اقدام از استمرار حضور در خیابان و صدمه دیدن بیشتر آنها حمایت می کنیم که بهتر است بجای آن از مددکاران حامی این کودکان حمایت کنیم که این امر مستلزم اطلاع رسانی به مردم و فرهنگسازی در این حوزه است.
معاون دفتر امور آسیب دیدگان سازمان بهزیستی تاکید کرد: حمایت از کودکان نیازمند، مسئولیت اجتماعی همه شهروندان است و مردم می توانند با حمایت از برنامه های بازتوانی دولت برای کنترل و کاهش این پدیده، کمک موثری باشند.
نصر ابراز داشت: تجربه جهانی نشان داده که اجبار به محو کودکان از خیابان ممکن است منجر به آسیب های پنهان در آنها شود، در عوض برنامه های کاهش آسیب توام با نظارت مددکاران بر خانواده ها می تواند منجر به رشد سالم و شکوفایی کودکان شود.

 

 

منبع:   خبرگزاری صدا و سیما

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار