7159
۰۷ مهر ۱۳۹۵

نجات جان نوزادی که در گلخانه متولد شد

طی اعلام زایمان خانمی در یکی از گلخانه‌های شهرستان محلات ،عوامل اورژانس در کمترین زمان خود را به محل رسانیده و عملیات پزشکی انجام پذیرفته و جان مادر و نوزاد را نجات دادند .
 به گزارش کودک پرس    پرسنل فوریت‌های پزشکی شهرستان محلات جان مادر و نوزادی که در یکی از گلخانه‌های محلات متولد شده بود را نجات دادند.
بهرامی مسئول روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان شهرستان محلات ضمن تایید این خبر گفت: پس از این تماس تلفنی و اعلام زایمان خانمی در یکی از گلخانه‌های شهرستان، عوامل فوریت‌های پزشکی اورژانس سریعا خود را به محل رسانده و مشاهده می‌کنند که نوزاد به دنیا آمده و فاقد تنفس است و ضربان قلب به کندی زده می‌شود که بلافاصله اقدامات احیا و ساکشن ترشحات انجام و حمایت تنفسی توسط پرسنل فوریت‌های پزشکی صورت می گیرد و پس از چند دقیقه تنفس نوزاد بر می‌گردد.
بهرامی افزود: اقدامات اولیه برای مادر نیز انجام شده و مادر و نوزاد سریعا به بیمارستان منتقل شده‌‌اند و حال عمومی مادر و نوزاد رضایت‌بخش است .
قاسم رئیس اکبری رییس فوریت های پزشکی محلات نیز ضمن تایید این خبر افزود: مادر باردار یاد شده تبعه افغان بوده که در یکی از گلخانه های محلات کار می کرده است.
وی در خصوص دلیل زایمان این مادر در گلخانه گفت: با توجه به اینکه اتباع افغان از بیمه برخوردار نبوده و هزینه‌های درمانی برای آنها گران تمام می‌شود شاید یکی از دلایل عدم مراجعه به بیمارستان از سوی این مادر همین مسئله بوده و یا شاید وی در تشخیص درد زایمان با دردهای پیش از زایمان به اشتباه افتاده است، ولی در هر صورت پس از تماس با اورژانس پرسنل اورژانس به محل مراجعه کرده و بند ناف نوزاد را که در آن زمان متولد شده بوده، قطع کرده و عملیات احیا و رسیدگی را به انجام رسانده‌‌اند. در حال حاضر وضعیت مادر و کودک، هر دو مطلوب گزارش شده است.
منبع:   پارسینه
به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار