موقعیت فعلی شما : خانه/کودکان خاص/مقالات
7112
۰۶ تیر ۱۳۹۵

تغذیه درکودکان مبتلا به اتیسم

گزارشات چالش هایی را در مورد عدم حصول اطمینان از تغذیه مناسب در کودکان مبتلا به اوتیسم را تایید می کنند  و خواستار این موضوع هستند که پزشکان و محققان برای هدایت خانواده ها در  این زمینه بیشتر تلاش کنند.

به گزارش کودک پرس  همانطور که والدین کودکان مبتلا به اوتیسم به خوبی می دانند، افراد مبتلابه این بیماری دچار بی میلی و حساسیت به مواد غذایی هستند. بسیاری از این افراد ممکن است دچار برخی مشکلات رفتاری به خصوصی باشند که مشخصا هنگام صرف وعده های غذایی مشکل ساز می شوند.

بنا  به دلایلی، والدین و مراقبان افراد مبتلا به اوتیسم، نگران این موضوع هستند که آیا می توانند تغذیه مناسبی را برای این افراد فراهم کنند یا خیر؟

یک فرا بررسی (متاآنالیز) از مطالعات علمی که به تازگی منتشر شده است این نگرانی والدین را تایید می کند و به بیان دیدگاه های خود درمورد شایع ترین کمبود های تغذیه ای مرتبط با اوتیسم می پردازد.

محققین مرکز Marcus Autism تمامی تحقیقات کارشناسی شده مربوط به مشکلات غذا خوردن و اختلال طیف اوتیسم (ASD)  را مورد بررسی و آنالیز قرار داده اند.

آنها به این نتیجه رسیدند که  کودکان مبتلا به ASD  پنج برابر بیشتر از کودکان عادی ممکن است دچار چالش های مربوط به صرف غذا نظیر کج خلقی، وسواس در انتخاب نوع ماده غذایی مصرفی و غیره می باشند.

 

منبع:  بنیاد امور بیماری های خاص

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار