7057
۰۶ مهر ۱۳۹۵

شماره ۲۷ ماهنامه قلک منتشر شد

ماهنامه قلک به مدیرمسئولی امیر لعلی و سردبیری علی‌اکبر زین‌العابدین در ۳۶ صفحه رنگی گلاسه در کیوسک‌ها، کتابفروشی‌ها، شهر کتاب‌ها و برخی مراکز آموزشی و فرهنگی توزیع شده و کودکان هم می‌توانند با نرم‌افزار واقعیت‌افزوده قلک، فایل‌های صوتی داستان‌ها و شعرهای نشریه را رایگان از گوشی‌های همراه و تبلت‌ها بشنوند.

به گزارش کودک پرس  «قلک» ماهنامه‌ای تخصصی برای کودکان ۳ تا ۷ ساله است که با هدف بهبود رفتارهای اقتصادی خردسالان منتشر می‌شود. در آخرین گزارش سالانه شورای بررسی شورای کتاب کودک، برای دومین سال پیاپی، قلک به عنوان کیفی‌ترین نشریه خردسالان برگزیده شد.

در شماره جدید ماهنامه قلک، این مطالب دیده می‌شود: سلام خدای مهربون: شعری با موضوع مناجات دریا با خداوند، پشمک: لطیفه‌های بامزه و ساده با موضوع مهارت‌های مختلف زندگی، پرونده شغل‌ها: در پرونده شغل‌ هر شماره از ماهنامه قلک، مشاغل، ابزارها و مهارت‌های آنها به کودکان معرفی می‌شود.

موضوع پرونده این شماره قلک، بازیگر سینما است و در صفحه ورودی پرونده، «مونا فرجاد» بازیگر سینما و تلویزیون با قلک همکاری کرده است. داستان «نی‌نی ننای گریه‌ئو»، شعر «هزار شکل و قواره» و بازی «اداهای جورواجور» دیگر مطالب این پرونده هستند.

چی‌ بود؟ چی‌ شد؟ : شعری بلند درباره فرآیند تولید ماکارونی است. کمیک استریپ قصه‌های من و بچه‌هام هم، داستانی است که در آن پدر و پسر در حال فروش گردو هستند. در پایان متوجه می‌شوند گردوهای خوب را به جای گردوهای بد فروخته‌اند!

در بیا بازی می‌بینیم که، در نمایی از باغ فین کاشان، مخاطبان مجله در قسمت‌های مختلف باغ گردش می‌کنند و تا رسیدن به مرحله خرید سوغاتی با بخش‌های گوناگون باغ آشنا می‌شوند.

در دست بزنیم به کاری، کودکان با وسایل دورریختنی، دوربین مقوایی می‌سازند. آنها می‌توانند همراه با دوربین‌های دست‌سازشان عکس بگیرند و برای ماهنامه بفرستند تا جایزه‌ بگیرند.

صبحانه روباهی، ماهی پولکی، گل ختمی، سبزی‌کاشتن چیکاچیک و هدیه‌های شما از دیگر عناوین این شماره ماهنامه قلک است.

مدیریت هنری ماهنامه قلک بر عهده روشنک فتحی و طراح جلد این شماره مهناز سلیمان‌نژاد است. نویسندگان و پدیدآورندگان قلک ۲۷ را ناصر کشاورز، شیدا میرزایی، سیدنوید سیدعلی‌اکبر، شهلا شهبازی، زهرا موسوی، شهرام شفیعی، مهرزاد زمردیان و سمیرا رستگارپور تشکیل می‌دهند.

 

 

 

منبع:    مهر

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار