6998
۰۶ مهر ۱۳۹۵

خانه تئاتر کودک و نوجوان راه اندازی می شود

رضا قمرزاده،معاون فرهنگی کانون پرورش فکری کشور گفت: خانه تئاتر کودک و نوجوان راه اندازی می شود.

به گزارش کودک پرس   رضا قمرزاده در مراسم افتتاح هفدهمین جشنواره سراسری نمایش عروسکی که در کانون پرورش فکری مازندران برگزار شد، گفت: خوشبختانه ظرفیت همدلی و همراهی بین مسئولان استان مازندران وجود دارد و این یکی از مولفه هایی بود که مازندران به عنوان میزبان این دوره از جشنواره انتخاب شد.

وی با بیان اینکه خواستگاه تئاتر فطرت انسانها است، افزود: کار نمایش تمرین یک زندگی است که بازیگر با نقش خود زندگی می کند و فرصت خوبی است که کسانی که در این زندگی کوچک قرار می گیرند اسباب تربیت خود را نیز فراهم کنند.

معاون فرهنگی کانون پرورش فکری کشور، تصریح کرد: سیاست کانون در کشور این است تا از حوزه اجرا فاصله بگیرید و آن را به استان ها بسپارد و بیشتر به برنامه‌‌ریزی و تدوین سیاست ها بپردازیم.

وی با اشاره به اینکه فعالیت دبیرخانه خانه نمایش عروسکی سال آینده از 10 مهرماه امسال آغاز می‌شود، افزود: سعی شده با استفاده از ظرفیت های استانی به این جمع بندی برسیم.

رئیس هفدهمین جشنواره سراسری نمایش عروسکی از راه اندازی خانه تئاتر کودک و نوجوانان سخن گفت: کار نمایشی فرایندی است و اگر بخواهیم به اهداف در کانون برسیم باید فعالیت های بیشتری در این حوزه داشته باشیم.

وی افزود: راه اندازی خانه تئاتر کودک و نوجوانان یکی از اقداماتی است که در دستور کار کانون پرورش فکری کشور قرار دارد.

علیرضا یونسی معاون استاندار مازندران نیز در این مراسم، گفت: هنرمند اصلی آفرینش، خدای بزرگ است که پس از خلقت جهان انسان را آفرید و آفرینش هستی با آفرینش انسان معنادار شد.

وی افزود: هنر از سنخ زیبایی است و از بین مخلوقات خدا انسان هنر را درک می کند و خداوند بزرگ با هنرمندی بی بدیلی  جهان را خلق کرد و همه دنیا محضر هنرمندی خدا است.

معاون سیاسی و امنیتی مازندران با بیان اینکه هنرمندان قدر و منزلت و شأن خودشان را بدانند، تصریح کرد: هنر فاخر از سنخ نور است و ظلمت را دور و حقیقت را متجلی می کند.

وی با اشاره به اینکه وقتی زبان از حرکت بیفتد و نتواند سخن بگوید، هنر با تصویرگری خویش سخن خواهد گفت، افزود:  در تاریخ اینگونه آمده که هنر عروسکی مبدأ آن از چین و هند و ایران بوده و در کشور ما حدود 800 سال پیش هنرمندان دوره‌گرد در اجتماعات مردمی هنر خود را در معرض نمایش می گذاشتند.

یونسی با بیان اینکه برای وصل شدن به مخزن هنر واقعی باید نیایشگر حقیقی خدا باشیم و خود را به معدن نور وصل کنیم،  اظهار کرد: هنر یکی از جلوه‌های عالم خیال است و هر چه عالم خیال زلال تر و پاک تر باشد دلنشین تر است.

وی با بیان اینکه باید به واقعیت های جامعه و اموراتی که مورد نیاز نسل کودک و نوجوان است بپردازیم، افزود: خانه سینما در دوره دولت یازدهم بازگشایی شد و در دولت تدبیر و امید منزلت هنرمندان ارج نهاده می شود.

 

 

منبع:   ایسنا

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار