6976
۰۶ مهر ۱۳۹۵

ترانه‌های دیروز برای کودکان امروز منتشر شد

آلبوم «ترانه‌های دیروز برای کودکان امروز» توسط موسسه فرهنگی هنری نقطه تعریف منتشر و در اختیار علاقمندان قرار گرفت.

به گزارش کودک پرس   این مجموعه قرار بود همزمان با نشست خبری آلبوم منتشر شود که به علت وجود پاره‌ای از ناهماهنگی ها میسر نشد. این اثر همراه با مجموعه نت‌ها و نقاشی‌ها و اشعار و دفترچه توضیحات و سی‌دی‌های بی‌کلام و باکلام در بسته‌بندی ویژه‌ای منتشر شده و در ضمن این اثر نه تنها برای کودکان که برای نسل دیروز و امروز و فردا شنیدنی و ماندگار است.

کلنل علینقی وزیری، حسن رادمرد ،حبیب اله فخیم فاریاب، و ناصر خدیوی ازجمله آهنگ‌سازانی هستند که آثارشان در این آلبوم آورده شده است

شاید تا امروز کمتر کسی می‌دانست بزرگان موسیقی در حدود ٦٠ تا ٩٠ سال پیش به فکر آهنگسازی برای کودکان بوده‌اند. اولین باری است که آثار آهنگسازان بزرگ با تنظیم برایارکستر بزرگ و سازهای ایرانی توسط موسسه فرهنگی هنری نقطه تعریف منتشر می‌شود. این قطعات همگی از قدیمی‌ترین و اصیل‌ترین قطعات موسیقی کودکانهستند که برخی ملودی‌هایشان سال‌هاست در حافظۀ شنیداری نسل‌های مختلف ایرانیان ماندگار شده و برخی دیگر تا کنون هیچ منبع شنیداری نداشته و نخستین بار است که با ارکستر بزرگ و سازهای ایرانی همراه با گروه کُر نواخته و اجرا شده‌اند و در دسترس عموم به ویژه کودکان قرار می‌گیرد.

کلنل علینقی وزیری، حبیب اله فخیم فاریاب، حسن رادمرد و ناصر خدیوی ازجمله آهنگ‌سازانی هستند که آثارشان در این آلبوم آورده شده است. آلبوم “ترانه‌های دیروز برای کودکان امروز” شامل قطعاتی چون “توپ سفید”، “یکی بود یکی نبود”، “شنگولم منگولم”، “سگ پشمالو”، “گربه ملوس”، “جوجه”، “صبح زود”، “موش”، “شیرین زبان”، “عمو نوروز”، “کودک با ادب”، “کلاغا”، “صدای زنگ”، “عروسک قشنگ من”، “مادر” و “ایران” است. تنظیم قطعات را هم غلامرضا فتحی به عهده داشته است.

ضبط موسیقی کودک در ایران سابقه‌ای نزدیک به یک قرن دارد. شاید کلنل وزیری نخستین کسی است که در این زمینه طبع آزمایی کرد و قطعاتی را بر روی صفحه ضبط کرد و به دنبال او شاگردانش چون سلیمان سپانلو، روح الله خالقی و… دست به تجربه‌های دیگری در ژانر موسیقی کودک زدند.

منبع:    فارس

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار