6940
۰۶ مهر ۱۳۹۵

افتتاح اولین کافه قصه کودک و نوجوان در کرج

زهره انصاریون از راه اندازی اولین کافه قصه کودکان و نوجوانان با هدف آشتی دادن کودک و نوجوان با کتاب و قصه در رجایی شهر کرج خبرداد

به گزارش کودک پرس   زهره انصاریون، مدیر کافه قصه گفت: قصه و کتاب دو ابراز مهم برای ارتقای مهارت های کودکان و نوجوانان هستند، متاسفانه امروز به دلیل تغییر فضای زندگی، گسترش فرهنگ آپارتمان نشینی و توسعه فضای مجازی توجه به این دو مقوله نسبت به گذشته بسیار کم رنگ‌ترشده است.
وی افزود: برای رفع این خلا، تصمیم گرفتیم یک کافه قصه در کرج راه اندازی کنیم تا به واسطه آن کودکان و نوجوانان بتوانند با حضور دراین پاتوق فرهنگی با  قصه و کتاب آشتی کنند.
انصاریون خاطرنشان کرد: این کافه قصه در چهار بخش کافه، کارگاه های آموزشی، کتابخانه و چفتخانه برای کودکان یک تا 12 سال برنامه های متنوعی دارد.
وی با اشاره به فعالیت کارگاه های آموزشی این کافه قصه گفت: قصه های رنگی(قصه خوانی و تصویرسازی با رنگ)، قصه های سفالی(قصه خوانی و تصویرسازی با سفال)، قصه های خوراکی(قصه خوانی و تصویرسازی با خوراکی و میوه)، قصه ها و دورریختنی ها(قصه خوانی و ساخت کاردستی با دورریختنی ها)، قصه های سبز(قصه های محیط زیستی و مزرعه مشارکتی)، قصه و خلاقیت(قصه گویی و تقویت خلاقیت با ابزار متفاوت)، قصه های شادمانه(ترانه، شعر، لالایی کودکانه و موسیقی)، قصه و بازی(قصه گویی به همراه بازی های مشارکتی)، کاوشگران کوچک(قصه های تاریخی و کاووش در زمین باستانی)، تصویر خوانی(تصویرخوانی کتاب و قصه گویی توسط کودک) و جستجوگران(جستجوی مطالب کتاب های درسی) از جمله برنامه های این کارگاه آموزشی است.
مدیراین کافه قصه همچنین از چگونگی فعالیت کتابخانه کافه سخن به میان آورد و ابرازکرد: کتابخانه کافه متناسب با قد کودکان طراحی شده و این قابلیت باعث می شود که کودک به راحتی کتاب مورد نظرخود را انتخاب کند که این مهم به تقویت حس استقلال کودک کمک می کند.
انصاریون در ادامه به چگونگی فعالیت چفتخانه این کافه قصه اشاره کرد و گفت: مهم ترین هدف این بخش تقویت تمرکز و رشد مهارت های حرکتی کودکان است که در کنار آن، فعالیت های پژوهشی برای تشخیص اینکه بازی با چفتو دقیقا درتقویت کدام مهارت کودک موثر است انجام می گیرد.
وی بیان کرد: همچنین در کافه این مجموعه فرهنگی انواع غذاها و خوراکی های سالم و پرانرژی ارائه می شود تا کودکان بتوانند درکنار والدین خود حس باهم بودن را تجربه کنند.
مدیراین کافه قصه در بخش دیگری از سخنان خود به حمایت موسسه پرورش نبوغ البرز و دبستان غیردولتی صبا اشاره کرد وگفت: در ابتدا برای گرفتن مجوز با مشکلاتی مواجه شدیم اما با حمایت این موسسه توانستیم مجوز لازم را کسب کنیم و کافه قصه را در دبستان صبا راه اندازی کنیم.
انصاریون ادامه داد: کودکان و نوجوانان یک تا دوازه سال به همراه والدینشان می توانند از شنبه تا پنجشنبه ساعت 16 الی 19 با حضور در کافه قصه واقع در رجایی شهر، خیابان دوم غربی پلاک 30طبقه اول دبستان صبا از خدمات این مجموعه فرهنگی استفاده کنند.
وی در پایان گفت: مهلت ثبت نام در کارگاه های آموزشی تا 15 مهرماه ادامه دارد و همچنین به مناسب افتتاحیه این مجموعه تا پایان مهرماه کودکان و نوجوانان می توانند به صورت رایگان از فضای کافه استفاده کنند و باچگونگی فعالیت آن آشنا شوند .

 

 

 

منبع:   ایسنا

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار