6921
۰۶ مهر ۱۳۹۵

عادات بدی که قاتل دندان هستند

بسیاری از عادت‌های روزمره می‌توانند به دندان‌ها آسیب برسانند و مقابله با آن‌ها برای سلامت دندان‌ها ضروری است. افرادی که از خراب شدن دندان‌های‌شان گله می‌کنند، معمولا عادت‌های نادرست خودشان را نادیده می‌گیرند.

به گزارش کودک پرس بسیاری از عادت‌های روزمره می‌توانند به دندان‌ها آسیب برسانند و مقابله با آن‌ها برای سلامت دندان‌ها ضروری است. یکی از همین عادت‌های مضر و رایج، جویدن یخ است. شاید فکر کنید که یخ کاملا طبیعی و بدون قند است و درنتیجه ضرری ندارد،

اما جویدن تکه‌های یخ واقعا می‌تواند به دندان‌ها آسیب برساند و حتی باعث ترک خوردن آن‌ها شود. اگر این کار را در طولانی‌مدت ادامه دهید، بافت نرم درون دندان تحریک می‌شود و باید خودتان را برای دندان‌دردهای منظم آماده کنید. این مشکل درنهایت به جایی می‌رسد که خوردن مواد غذایی داغ یا سرد، سریعا باعث به وجود آمدن درد در ناحیه دندان می‌شود.

به یاد داشته باشید که محافظت از دندان‌ها از سنین کودکی شروع می‌شود، نه دوران بزرگ‌سالی. دادن بطری آب‌میوه، شیر یا شیرخشک به نوزاد قبل از خواب شبانه، می‌تواند دندان‌ها جدید او را در معرض پوسیدگی قرار دهد. حتی ممکن است برخی نوزادان در شرایطی به خواب بروند که بطری در دهان‌شان باقی مانده است.

بنابراین، بهترین کار این است که بطری کودک را در جایی خارج از محیط خواب او قرار دهید. عادت دیگری که در طولانی‌مدت به دندان‌ها آسیب می‌رساند،‌ دندان‌قروچه است. این مشکل معمولا به‌علت استرس یا عادت‌های خواب ایجاد می‌شود. همین علت‌ها هستند که کنترل دندان‌قروچه را سخت می‌کنند.

پرهیز کردن از مواد غذایی سفت و سخت در طول روز، می‌تواند درد و آسیب‌های ناشی از این عادت را کاهش دهد. استفاده از محافظ دندان برای خواب شبانه نیز می‌تواند از عوارض دندان‌قروچه در حین خواب جلوگیری کند.

 

منبع : جام نیوز

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار