6891
۰۶ مهر ۱۳۹۵

دو اثر نمایشی توانجویان کردستانی برای حضور در جشنواره امید آفرین بازبینی شد

سید اصغر فیاض ،دبیر ستاد اجرایی چهارمین جشنواره بین المللی تئاتر معلولان گفت: دو اثر نمایشی توانجویان کردستانی در این جشنواره مورد بازبینی قرار گرفتند.

به گزارش کودک پرس   سید اصغر فیاض گفت: نمایش های انتخابی تئاتر معلولان شهرستان قروه به نمایندگی از کردستان برای جشنواره بین المللی امید آفرین در دو بخش کودک و صحنه ای اجرا مورد بازبینی قرار گرفتند.
وی اضافه کرد: این دو اثر نمایشی ‘یک دست صدا ندارد’ و نمایش ‘فلانی و فلانی ها’ توسط توانجویان این شهرستان اجرا و به نمایش درآمدند.
به گفته وی هدف از اجرای این جشنواره را ارتباط مستقیم طبقه معلولان با افراد سالم است.
فیاض اظهار کرد: نمایش های کشورهای دیگر توسط ایمیل جشنواره در قالب فایل ویدئویی دریافت و مورد بازبینی قرار می گیرند و در صورت مواردی که با هنجارهای فرهنگی ایران مغایرت داشته باشد درخواست اصلاح برای اجرا داده می شود.
وی با اشاره با بیان اینکه این جشنواره در سه بخش صحنه ای، خیابانی و کودک برگزار می شود گفت: مضمون آثار در قالب اجتماعی، مناسب سازی شهری و بیان توانمندی ها در جامعه است.
به گفته دبیر ستاد اجرایی چهارمین جشنواره بین المللی تئاتر معلولان مضمون اصلی بخش کودک ایجاد شرایط شادی بخش در کنار رساندن پیام های آموزنده به مخاطبان است.

نمایش’یک دست صدا ندارد’ به نویسندگی یونس صحرارو و کارگردانی’محمد صمدی در بخش کودک و نوجوان و ‘فلانی و فلانی ها’ به کارگردانی و نویسندگی موسی هدایتی به این جشنواره راه پیدا کردند.
چهارمین جشنواره بین المللی تئاتر معلولان امید آفرین از 12 تا 17 آذر ماه سال جاری به مناسبت روز جهانی معلولان با تعداد 38 گروه نمایشی داخلی و 11 گروه نمایشی خارجی با حضور بیش از 500 نفر از معلولان، کارگردانان و سایر عوامل اجرایی در استان اصفهان برگزار می شود.

 

 

 

منبع:   خبرگزاری جمهوری اسلامی

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار