6880
۰۶ مهر ۱۳۹۵

خدمات بهزیستی برای 144 ناشنوا دراردکان

امیر ولی عضدزاده رئیس اداره بهزیستی اردکان گفت: 144 ناشنوای اردکانی از خدمات بهزیستی این شهرستان استفاده می کنند.

به گزارش کودک پرس   امیر ولی عضدزاده به مناسبت هفته جهانی ناشنوایان(2تا8 مهرماه ) مهمترین رویکرد بهزیستی در ناشنوایی را پیشگیری و آگاه سازی دانست و افزود: 144 ناشنوای اردکانی از خدمات بهزیستی شهرستان اردکان استفاده می کنند.

وی ادامه داد: ارائه خدمات شنوایی (سمعک، باتری، کمک هزینه کاشت حلزون )، آموزش های تربیت شنیداری و گفتار درمانی به فرزندان و اطرافیان ناشنوایان برای کیفیت بهتر زندگی از دیگر خدمات بهزیستی به این قشر از جامعه است.
عضدزاده با اشاره به اجرای طرح غربالگری شنوایی درسال 94 در شهرستان اردکان، گفت: در اجرای این طرح سال گذشته یک هزار و 850 کودک غربالگری شده اند که از این تعداد 182 نفر مبتلا به ناشنوایی شناسایی و برای درمان ارجاع شده اند.

وی تصریح کرد: از همین روی است که امسال شعار هفته جهانی ناشنوایان (2تا8 مهرماه ) ‘با استفاده از زبان اشاره ، من هم با دیگران برابرم ‘ نامگذاری شده است ، امید است با ارتقای فرهنگ ارتباط با ناشنوایان و آگاهی عموم مردم از زبان اشاره قدری از مشکلاتی این قشر از جامعه که با آن رو به رو هستند کاسته شود.
بهزیستی اردکان بیش از دو هزار معلول و 300 خانوار نیازمند شهرستان را تحت پوشش و حمایت خود دارد و خدمات خود را از طریق 16 مهد کودک، 11 مرکز توانبخشی روزانه و شبانه روزی و ویزیت در منزل، 10 موسسه فعال در حوزه پیشگیری و سه موسسه خیریه همکار به آحاد مردم و مددجویان ارائه خدمت می کند.

 

 

منبع:

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار