6867
۰۶ مهر ۱۳۹۵

تشکیل کمپین(من خواب نیستم،نه گفتن به اعتیاد)

دکتر تابش ازراه اندازی کمپین" من خواب نیستم، نه گفتن به اعتیاد" برای مبارزه با مصرف مواد مخدر و افزایش آگاهی جامعه به ویژه کودکان و نوجوانان خبر داد

به گزارش کودک پرس   دکتر تابش در خصوص دلیل انتخاب کودکان و نوجوانان به عنوان گروه هدف پویش من خواب نیستم بیان کرد: اعتیاد کودکان بسیار اهمیت دارد چراکه عوارض آن روی کودک بیشتر است و نیاز به اقدامات خاص پزشکی و روانشناسی دارد که از نظر مدت زمان موردنیاز برای ترک، اثرات و عوارض، هزینه های ترک و احتمال شروع مجدد مصرف بیشتر و سخت تر از بزرگسالان است.

وی خاطرنشان کرد: نگرانی ما از افزایش تولد کودکان معتاد است؛ آمارها نشان میدهد که تعداد معتادان حرفه ای از یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر در سال ۹۰ به دو میلیون نفر رسیده است و از سوی دیگر بر اساس آمارهای رسمی سال 86، حدود 4 درصد جمعیت معتادان کشور را خانم ها تشکیل می دادند که این آمار در سال 90 به 10 درصد رسید؛ بدیهی است که هرچقدر آمار زنان معتاد بیشتر شود، به همان نسبت هم احتمال تولد نوزادان معتاد بالاتر می رود.

وی افزود: ما خدماتمان را از طریق انجمن ایلیا به کودکان، نوجوانان و نوزادان معتاد ارائه می شود و قصد داریم درصورت تامین زمین توسط شهرداری ظرف کمتر از یک سال خانه امید را بنا نهیم . خانه امید سه ویژگی دارد که اولی “مراجعه محور” بودن این مرکز است؛ یعنی هر کودک زیر 18 سال که خودش بخواهد ترک کند را می پذیرد، این کودکان برای همیشه عضو خانه امید محسوب شده و این ارتباط دائمی خواهد ماند و از حمایت های مورد نیاز از سوی انجمن برخوردار خواهند بود .

رئیس بیمارستان نیکان ادامه داد: کلیه اعضا تیم درمان با آراسته نمودن خود به سه ویژگی مهربانی، احترام و مدارا(مام ) تداعی گر محبت مادرانه به کودکان خواهند بود. دوم اینکه در این مرکز همه چیز پاک است ؛ کودکان پاک شده از اعتیاد در محیطی زندگی خواهند کرد که به پاکی محیط زیست احترام گذاشته می شود و ویژگی سوم این است که در این خانه ها برای بازگرداندن مهربانی و مهرورزی به درون کودکان، تلاش می گردد تا با آشتی دادن آنها با طبیعت و انجام کارهای کشاورزی، مهربانی در درون این کودکان رشد داده شود و حاصل دسترنج آنها محصولاتی ارگانیک خواهد بود که فروخته و برای آنها هزینه می شود.

 

 

منبع:   برنا

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار