6796
۰۵ مهر ۱۳۹۵

مدرسه مهربانی گرگان،پذیرای کودکان کار و بازمانده ازتحصیل

سال تحصیلی مدرسه مهربانی پارس گرگان ویژه کودکان بازمانده از تحصیل و کودکان کار ایرانی و اتباع خارجی و کودکان واجب التعلیم،در مرکز استان گلستان آغاز شد.

به گزارش کودک پرس  اکرم موقری مدیر نوسعه و آموزش موسسه کشوری کنشگران توسعه پارس گفت: ثبت نام در این مدرسه همچنان ادامه دارد و تاکنون 136 پرونده در مورد دانش آموزان پایه پیش دبستانی، کلاس اول و دوم در این مدرسه تشکیل شده است که از بین آنان حدود 60 نفر کلاس اولی هستند.
وی اظهار کرد: این مدرسه براساس توافق نامه همکاری بین موسسه کنشگران توسعه پارس، دفتر نمایندگی یونیسف در ایران و اداره کل اتباع و مهاجرین راه اندازی شد و فعالیت خود را از دی ماه سال گذشته در مراسمی با حضور معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده آغاز کرد.
موقری با اشاره به آغاز سال تحصیلی جدید این مدرسه از روز گذشته،ادامه داد: ظرفیت پذیرش در این مدرسه امسال تا 205 دانش آموز، کودک واجب التعلیم، بازمانده از تحصیل و کودکان کار تعیین شده است.
به گفته وی؛ کودکان 6 ساله این مدرسه را معاونت ابتدائی اداره کل آموزش و پرورش استان گلستان و دانش آموزان کلاس های اول و دوم را یونیسف زیر پوشش و حمایت خود دارد.
مدیر پروژه کشوری مدارس مهربانی پارس افزود: از سوی دیگر با همکاری مردم بخش زیادی از نیازهای دانش آموزان در حوزه غذا، لوازم بهداشتی، البسه و نوشت افزار تامین می شود.
او تصریح کرد: این گونه مدارس تنها در شهرهای گرگان، تهران و یزد تاکنون تاسیس شده است و برنامه داریم که در استان های فارس و سیستان و بلوچستان نیز این مدارس تاسیس و کودکان زیر پوشش تحصیل قرار گیرند.
وی همچنین گفت که مدرسه مهربانی پارس گرگان اولین واحد آموزشی در این بخش در سطح کشور است که مجوز لازم را از آموزش و پرورش دریافت کرد، پیش از این در تهران و یزد مدارس به صورت خود گردان اداره می شد.

 

 

 

منبع:     ایرنا

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار