6784
۰۵ مهر ۱۳۹۵

نخستین مهدکودک قرآنی سپیدان افتتاح شد

نخستین مهد کودک و پیش دبستانی قرآنی شهرستان سپیدان وابسته به مؤسسه قرآنی الغدیرو زیر نظر دفتر امام جمعه این شهرستان به بهره برداری رسید.

به گزارش کودک پرس   اعظم شرفیان، مدیر داخلی مؤسسه قرآنی الغدیر،  در خصوص افتتاح نخستین مهد کودک و پیش دبستانی قرآنی در سپیدان  اظهارداشت : عجین کردن آموزه های دینی و قرآنی را از سنین کودکی بسیار مهم و ضروری دانست و گفت: با توجه به جنگ نرم دشمنان و حتی سم پاشی های تهاجمی آنان به کودکان و خردسالان، والدین باید در ترغیب و تشویق خردسالان به سمت فعالیت های قرآنی و دینی گام های ارزنده ای بردارند.

وی با بیان اینکه ۱۲۰ قرآن پژوه کودک در موسسه الغدیر از آموزش های لازم در زمینه قرآن کریم بهره مند می شوند، افزود: با افتتاح مهدکودک قرآنی، کودکان و خردسالان در فضایی کاملا شاد، در کلاس های حفظ قرآن با اشاره و به سه زبان عربی، انگلیسی و فارسی، شعر، نقاشی، مکالمه عربی و انگلیسی، کاردستی، قصه گویی، زبان انگلیسی و نمایش شرکت می کنند.

شرفیان گفت : ارتقاء فعالیت های علمی ، فرهنگی و تربیتی دانش آموزان و ترویج فرهنگ غنی اسلامی و معارف اهل بیت علیهم السلام را از اهداف تشکیل این موسسه دانست.

 وی در مورد اهمیت قرآن در زندگی و لزوم ترویج فرهنگ قرآنی اظهار داشت: پیامبر گرامی اسلام (ص) و امامان معصوم (ع)، سفارش‌های ویژه‌ای بر آموختن قرآن و مفاهیم قرآنی داشتند.

مدیر داخلی مؤسسه قرآنی الغدیر تصریح کرد: پیامبر گرامی اسلام (ص) تأکید داشتند که از دوران کودکی به فرزندان خود قرآن بیاموزید و به پدران و مادران این دستور داده شده است؛ ایشان فرموده‌اند حتی اگر یک «بسم‌الله» به بچه یاد داده شود، معلم و پدر و مادر کودک آمرزیده می‌شوند.

وی با تأکید بر اینکه قرآن کریم برنامه تربیتی اسلام است، اضافه کرد: اگر انسان زندگی را بر مدار قرآن پایه‌ریزی کند، از کودکی باید قرآن را یاد بگیرد تا بتواند در عمل مفاهیم قرآنی را پیاده کند.

مدیر داخلی مؤسسه قرآنی الغدیر با اشاره به اینکه مهدهای کودک‌ و پیش‌دبستانی‌های ما باید قرآنی شود، تصریح کرد: نه اینکه در این مراکز تنها قرآن خوانده شود، بلکه در کنار سایر برنامه‌ها به مفاهیم قرآنی پرداخته شود؛ نباید کارهای بد در این مجموعه‌ها به کودکان آموزش داده شود.

وی در این رابطه گفت: این مهد کودک با هدف آشنایی با مسائل دینی و قرآنی در کودکان از همان سنین کودکی شروع به کار کرده است.

وی افزود:خلاقیت در کودک از ساعات ابتدایی تولد او آغاز میشود و تکنیک های پرورش آن نیز متفاوت است خوشبختانه افتتاح این مهد کودک با استقبال پرشور خانواده ها مواجع شد.

شرفیان خاطر نشان کرد: اهمیت دوران خردسالی باعث میشود که همواره والدین به دنبال مناسب ترین فضاهای آموزش و مهد ها باشند و کودک از همان سنین پایین در فضایی که عطربوی قرآن را میدهد آموزش می بیند بدین ترتیب کودک میتواند سلامت روانی بیشتری داشته و فرد موثری در آینده برای جامعه باشد.

منبع:    دانا

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار