6736
۰۵ مهر ۱۳۹۵

نیمی از قربانیان درگیری ها در حلب،کودک هستند

سازمان‌های حامی حقوق کودکان نسبت به اوضاع انسانی فاجعه بار در حلب هشدار دادند.محاصره حلب و بمباران آن و درگیری‌های جاری در شرق این شهر موجب ایجاد شرایط فاجعه بار و پیچیده کنونی شده است.

به گزارش خبرنگار کودک پرس  سازمان “کودکان را نجات دهید” در بیانیه‌ای اعلام کرد،سازمان‌های حامی حقوق کودکان با هشدار نسبت به اوضاع انسانی فاجعه بار در حلب اعلام کردند نیمی از قربانیان درگیری‌ها در حلب را کودکان تشکیل می‌دهند.

طبق این بیانیه ۴۳ درصد زخمی‌های روز شنبه در درگیری حلب را کودکان تشکیل می‌دادند. با وجود تلاش مستمر پزشکان اما باز هم کودکان در داخل بیمارستان‌ها به دلیل کمبود شدید دارو و تجهیزات پزشکی به ویژه دستگاه تنفس مصنوعی داروهای بی‌هوشی و آنتی بیوتیک‌ها جان خود را از دست می‌دهند.

در بیانیه مذکور به نقل از پزشکی به نام ابورجب که در یکی از بیمارستان‌های حلب فعالیت دارد آمده است: بیمارستانی‌ که در آن مشغول به کار هستم روز شنبه ۶۷ زخمی را تحویل گرفت که از این تعداد ۲۹ تن کودک بودند اما متاسفانه پنج تن از آنها به دلیل اینکه بیمارستان تجهیزات لازم برای درمان آنها را نداشت، جان خود را از دست دادند.

این سازمان حامی حقوق کودکان افزود: طبق تخمین نهادهای امدادی ۱۰۰ هزار کودک از زمان محاصره حلب در ژوئن گذشته در شرق این شهر گیر افتاده‌اند.

از سوی دیگر کارلوس فرانسیسکو، رئیس هیات “سازمان پزشکان بدون مرز” در شمال سوریه شرایط انسانی شهر حلب را “فاجعه بار” توصیف کرد.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار