6723
۰۵ مهر ۱۳۹۵

اهمیت خوردن صبحانه دانش اموزان

خوردن صبحانه انرژی لازم برای فعالیت دانش‌آموزان در مدرسه را تامین و از افت قند خون جلوگیری می‌کند و موجب افزایش کارکرد مغز و یادگیری بهتر می‌شود.

پروین افشار در گفت‌وگو با گزارشگر کودک پرس، منطقه زنجان، با اشاره به این موضوع که خوردن صبحانه انرژی لازم برای فعالیت دانش‌آموزان در مدرسه را تامین و از افت قند خون جلوگیری می‌کند و موجب افزایش کارکرد مغز و یادگیری بهتر می‌شود، گفت: برای این گروه سنی نیز مثل افراد عادی باید دو اصل مهم تنوع و تعادل در تغذیه در نظر گرفته شود و باید از باید از تمام گروه‌های غذایی که شامل نان و غلات، انواع میوه و سبزی، شیر و لبنیات، گروه گوشت و به مقدار کم چربی و روغن است، در برنامه غذایی خود به اندازه کافی استفاده کنند.

 

عضو انجمن تغذیه ایران با اشاره به این موضوع که با توجه به قرار گرفتن دانش‌آموزان در سن رشد و نمو نیازهای تغذیه‌ای این گروه نیز افزایش پیدا می‌کند، خاطرنشان کرد: با توجه به رشد و نمو دانش‌آموزان و افزایش تغذیه آن‌ها، باید به تغذیه کودک توجه ویژه‌ای شود.

 

وی ادامه داد: نیمی از وقت روزانه دانش‌آموزان در مدارس سپری می‌شود، بنابراین برای دریافت کل نیازهای تغذیه‌ای، باید مقداری از این نیاز توسط غذاها یا میان وعده‌های مصرفی در مدارس، برطرف شود از همین‌رو لازم است به تغذیه دانش‌آموزان در مدارس اهمیت داده شود تا از رفع نیازهای تغذیه این گروه سنی اطمینان حاصل کرد.

 

افشار با بیان اینکه دانش‌آموزان باید از مصرف تنقلات پرکالری و کم ارزش اجتناب کنند، گفت: مصرف این خوراکی‌ها مانند چیپس، پفک، شکلات و … موجب سیری کاذب و مصرف نکردن مواد غذایی مفید می‌شود همچنین این خوراکی اغلب سالم نیستند و به سلامت دانش‌آموزان آسیب می‌رسانند و همچنین سوسیس و کالباس نیز به علت داشتن نگهدارنده و نیترات، سرطان زا بوده و باعث توقف رشد نیز می‌شود.

 

این کارشناس تغذیه با بیان اینکه دانش‌آموزان برای میان‌وعده از انواع مغزها استفاده کنند، خاطرنشان کرد: نان، پنیر و گردو، شیر پاستوریزه، ساندویچ‌های خانگی، کیک و بیسکوئیت‌های خانگی، میوه‌های شسته و ضدعفونی شده، انواع مغزها مانند مغز پسته، بادام، خشکبار مانند انجیر، خرمای خشک و کشمش و توت گزینه‌های مناسبی برای میان‌وعده‌های دانش‌آموزان است.

 

وی توصیه کرد: دانش‌آموزان برای اطمینان از سلامت غذاها و خوراکی‌ها، از دست‌فروشان موادغذایی خریداری نکنند چرا که این موادغذایی در شرایط غیربهداشتی و غیراستاندارد تهیه، نگهداری شده و موجب بروز بیماری و انتقال انگل‌ها و آلودگی‌ها به دانش‌آموزان می‌شود.

 

منبع : خبرگزاری ایسنا

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار