6689
۰۵ مهر ۱۳۹۵

از اسباب بازی های باستانی مازندران در هفته گردشگری رونمایی شد

مهدی ایزدی معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری مازندران از تعبیه و راه اندازی بخش ویژه در موزه های مازندران همزمان با هفته گردشگری خبرداد و گفت که در این بخش قرار است اسباب بازی بچه ها کشف شده در کاووش های تاریخی به نمایش گذاشته شود .

به گزارش کودک پرس  مهدی ایزدی گفت: اسباب بازی های تاریخی که در کاووش های باستانی در مناطق مختلف مازندران کشف شد هم اکنون در مخزن و انبار موزه ها قرار دارد .
وی ادامه داد : همزمان با روز جهانی کودک در 16 مهر و روز جهانی گردشگری پنجم مهر ، این بخش ویژه موزه های مازندران ابتدا در موزه کلبادی ساری برپا می شود .
به گفته معاون میراث فرهنگی مازندران قرار است در موزه کلبادی ساری با به نمایش گذاشتن اسباب بازی تاریخی کودکان به عنوان نسل آینده با فرهنگ و وسایل دوران گذشته استان آشنا بکنیم .
وی اعلام کرد : مازندران 11 موزه دارد و برنامه ریزی برای نمایش این اسباب بازی های تاریخی در تمامی این موزه ها در دستور کار اداره کل میراث فرهنگی استان قرار دارد .
ایزدی با اشاره به شعار امسال سازمان جهانی گردشگری با عنوان’ گردشگری برای همه ، ترویج دسترسی جهانی ‘ ، گفت : به همین منظور نمایش اسباب بازی های تاریخی و باستانی به عنوان بخشی از برنامه هفته گردشگری در مازندران اجرایی می شود تا زمینه حضور و استفاده کودکان از فضاهای تاریخی فراهم شود .
وی ادامه داد : بازدید رایگان از 11 موزه مازندران به عنوان بخش دیگری از برنامه های هفته گردشگری در استان است .
به گفته معاون میراث فرهنگی مازندران جشنواره آواها و نماهای سنتی شمال ، جنوب کشور و قوم بختیاری از دیگر برنامه هایی است که در هفته گردشگری در استان اجرا می شود .
آغوزکا یا گردوبازی ، ریسمان بازی ، چلیک مارکا ، رزین کا و سوچلا یا همان شکار به روش سنتی در آب بندان از بازی های بومی و محلی استان مازندران است .
پنجم مهر با عنوان روز جهانی ‘ گردشگری ‘ نامگذاری شد که برنامه های گرامیداشت گردشگری از فردا پنجم مهر در مازندران آغاز می شود و با اجرای برنامه های فرهنگی و افتتاح طرح ها تا نهم مهر ادامه دارد .

 

 

منبع:    خبرگزاری جمهوری اسلامی

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار