6637
۰۴ مهر ۱۳۹۵

افتتاح200 مدرسه جدید بنیاد برکت با 1300 کلاس درس

مراسم افتتاح مدارس جدید بنیاد برکت با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین محمدی گلپایگانی رئیس دفتر مقام معظم رهبری «مدظله‌العالی» ، علی اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش، محمد مخبر رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره)، مدیران سازمان نوسازی مدارس و جمعی از مسئولان منطقه‌ای و کشوری در آموزشگاه برکت واقع در شهرک خانه از توابع شهرستان رباط کریم برگزار شد.

به گزارش کودک پرس  200 مدرسه جدید بنیاد برکت وابسته به ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) با 1300 کلاس درس به عنوان هدیه مقام معظم رهبری به دانش آموزان مناطق محروم، صبح امروز به بهره برداری رسید.

همزمان با افتتاح آموزشگاه برکت در شهرک خانه ی رباط کریم، از طریق ارتباط ویدئو کنفرانس، مدارس جدید برکت در استان‌های فارس، لرستان، بوشهر، سیستان و بلوچستان و برخی استان‌های دیگر نیز به بهره برداری رسید.

رئیس دفتر مقام معظم رهبری «مدظله‌العالی» در این مراسم ضمن گرامیداشت اعیاد قربان و غدیر، تاسی به راه امیرالمومنین(ع) را در نظام آموزشی و مدارس کشور ضروری دانست و گفت: مدارس ما باید دانشمندانی متدین را برای آینده این حکومت پرورش دهند.

حجت‌الاسلام و المسلمین محمدی گلپایگانی پیوند مردم و رهبری را حاصل نگاه و تفکر امیرالمومنین(ع) دانست و گفت: من توصیه می‌کنم معلمان و مربیان آموزشی، مفاهیم مندرج در خطبه‌ غدیر را سرلوحه تعلیم و تدریس خود در مدارس قرار دهند.

وی از مسئولان آموزش و پرورش خواست، فرصت استثنایی مدیریت  را از دست ندهند و گفت: حالا که مقام معظم رهبری «مدظله‌العالی» در ترویج علم و دانش از هیچ کوششی فروگذار نیستند، خواهش می کنم فرصت را پاس بدارید و دانش آموزانی را برای آینده کشور تربیت کنید که در تمام شئون نمونه، مومن و متدین باشند.

وزیر آموزش و پروش هم در این مراسم با اعلام اینکه برای سال تحصیلی جدید 4 میلیون و700 هزار متر مربع فضای آموزشی ساخته شده است، از سهم 30 درصدی خیّرین و بنیاد برکت وابسته به ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) در ساخت این مدارس خبر داد.

علی اصغر فانی افزود: این حجم از مدرسه‌سازی و مشارکت بسیار ارزشمند است ولی ما همچنان در وزارت آموزش و پرورش با کمبود امکانات و فضای آموزشی مواجه هستیم.

وی با بیان اینکه یک سوم فضای آموزشی کشور ایمن و استاندارد نیست، اذعان کرد: باید مدارس تا پایان برنامه ششم توسعه ایمن‌سازی شود و ما توسعه مشارکت ها در این زمینه را با ارگان‌های دیگر از جمله بنیاد برکت از سیاست‌های جدی خود قرار داده‌ایم.

آقای فانی با تشکر از بنیاد برکت و ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) که آموزش و پرورش را در امر مدرسه‌سازی یاری می‌کنند، تاکید کرد: من وظیفه خود می‌دانم از عنایت مقام معظم رهبری نسبت به وزارت آموزش و پرورش تشکر کنم و امیدوارم این حرکت جمعی ادامه پیدا کند.

رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) نیز در این مراسم گفت: ستاد بیش از 975 مدرسه ساخته یا در حال ساختن است و تا پایان سال جاری کار ساخت 1000 مدرسه ای که وعده داده شده است، به اتمام خواهد رسید.

 

 

 

 

منبع:    ایلنا

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار