6633
۰۴ مهر ۱۳۹۵

برنامه‌های کتاب کودک و نوجوان ایران در نمایشگاه فرانکفورت

برنامه‌های کتاب کودک و نوجوان ایران در نشست «کتاب کودک ایران» که در روز ۲۰ اکتبر (۲۹ مهر) برگزار خواهد شد اعلام شد.

به گزارش کودک پرس  نشست «کتاب کودک ایران»شامل چهار  پنل با موضوعات «شعر کودک در ایران»، «جذابیت‌های کتاب کودک ایران»، «کتاب‌های زیست‌محیطی کودک در ایران» و «معرفی فرهاد حسن‌زاده به عنوان کاندیدای ایرانی جایزه هانس کریستین اندرسن و آسترید لیندگرن» خواهد بود.در این پنل‌ها رویا مکتبی، سحر ترهنده، مصطفی رحماندوست، فریدون عموزاده خلیلی، فرهاد حسن‌زاده، سیدرضا کروبی، مدیر نشر تاینی آول ( ناشر انگلیسی ۱۳ کتاب ایرانی به زبان انگلیسی)، سبحانی‌نیا و… حضور خواهند داشت.

به دنبال واگذاری مدیریت  غرفه کودک و نوجوان ایران در نمایشگاه‌های بین‌المللی کتاب فرانکفورت و بولونیا به تشکل‌های کتاب کودک از جمله انجمن تصویرگران و انجمن فرهنگی ناشران که طی سال‌های اخیر باب شده، امسال انجمن نویسندگان کودک و نوجوان عهده‌دار این مسئولیت شده است. انجمن نیز بیشتر عهده‌دار برنامه‌های محتوایی این غرفه است و بنا بر اعلام، تلاش خواهد کرد تصویر مناسبی از ادبیات کودک و نوجوان ایران را در معرض نمایش بگذارد.

تهیه و تدوین  کاتولوگ‌هایی با همت کارگروه‌های تخصصی انجمن برای معرفی این تشکل غیردولتی و اعضایش برخی از فعالیت‌ها در این زمینه است. یکی از این کاتالوگ‌ها به نویسندگان تعلق دارد. در این کاتالوگ حدود ۶۰ نویسنده‌ای که واجد مجموعه‌ای از ویژگی‌ها و ملاک‌های تعریف‌شده مثل فعالیت مستمر در ادبیات کودک و داشتن حداقل یک کتاب در ۵ سال اخیر، دارای عناوین و افتخارات و جوایز ملی یا بین‌المللی، دارای کتاب ترجمه‌شده به زبان‌های خارجی و… هستند معرفی شده‌اند.

کاتالوگ دوم برای معرفی حدود ۲۰۰ کتابی است که طی ۵ سال اخیر منتشر شده و در فهرست‌های معتبر منتشرشده از سوی نهادهای ادبیات کودک است یا کتاب‌هایی که دارای جوایزی از جشنواره‌های ملی یا بین‌المللی بوده‌اند.

انجمن نویسندگان کودک و نوجوان برای نمایشگاه کتاب فرانکفورت برنامه نشست‌های کتاب کودک ایران و ملاقات و مذاکره با متخصصان ادبیات کودک دیگر کشورها و دست‌اندرکاران نهادهای کتاب کودک در کشورهای دیگر را هماهنگ و برگزار می‌کند. همچنین قرار است قرار ملاقاتی با رییس جایزه آسترید لیندگرن تنظیم شود.

شصت و هشتمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب فرانکفورت از تاریخ ۲۸ مهر تا ۲ آبان ۱۳۹۵ (۱۹ تا ۲۳ اکتبر ۲۰۱۶) در شهر فرانکفورت برگزار می‌شود.

منبع:    ایسنا

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار