6627
۰۴ مهر ۱۳۹۵

115 هزار دانش آموز قزوینی تحت پوشش معاینات دندانپزشکی قرار می گیرند

دکتر اکبر یوسفی کارشناس مسئول بهداشت دهان و دندان مرکز بهداشت استان قزوین از آغاز اجرای طرح وارنیش فلوراید خبر داد و گفت: 115 هزار دانش آموز استان امسال تحت پوشش این طرح قرار خواهند گرفت.

به گزارش کودک پرس  روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی قزوین، دکتر اکبر یوسفی گفت: ارائه خدمات وارنیش فلوراید برای کودکان سه تا 14 ساله استان بوده و از اول مهرماه نیز آغاز شده است.
وی اضافه کرد: در این طرح 70 هزار کودک سه تا 6 سال توسط مراقبان سلامت در مراکز بهداشتی، درمانی و در مجموع 185 هزار کودک استان از این طرح بهره مند می شوند.
یوسفی با بیان اینکه وارنیش فلوراید در شش ماه اول و دوم سال طی دو مرحله برای کودکان سه تا 14 سال به صورت نوبتی انجام می شود، افزود: وارنیش فلوراید ماده نیمه مایع، چسبنده و حاوی فلوراید است که با تماس با سطح دندان به تدریج فلوراید آزاد می کند.
به گفته این کارشناس بهداشت دهان و دندان، ماده نیمه مایع وارنیش فلوراید از سایر محصولات فلوراید موضعی غلیظ تر بوده و پوسیدگی دندان را 25 تا 75 درصد کاهش می دهد.
یوسفی در پایان یادآور شد: بیش از 30 سال است که این ماده در جهان به عنوان ماده ای مؤثر برای پیشگیری از پوسیدگی دندان مورد استفاده قرار می گیرد.

 

 

منبع:  خبرگزاری جمهوری اسلامی

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار