6562
۰۴ مهر ۱۳۹۵

کودکان،بیشترین قربانیان تصادفات رانندگی خودروها

سرهنگ علی اصغر شیرمحمدی،رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان زنجان گفت: کودکان هنگام وقوع تصادفات رانندگی، ترمز کردن و توقف های ناگهانی خودروها بیش از سایر سرنشینان در معرض تهدید قرار دارند که باید از سوی رانندگان جدی گرفته شود.

به گزارش کودک پرس  سرهنگ علی اصغر شیرمحمدی گفت: کودکانی که بر روی صندلی خودرو می نشینند، اغلب با کوچکترین ضربه و فشار وارده به قسمت جلو پرت شده و بر اثر برخورد با صندلی، داشبورد، شیشه و یا پرتاب به بیرون از خودرو صدمه و آسیب جدی می بینند که در بسیاری از مواقع به مرگ آنان منجر می شود.
وی با بیان اینکه کودکان حتی درصورت جای گرفتن در آغوش والدین یا بزرگترها نیز در هنگام وقوع تصادفات رانندگی، جانشان در امان نیست، اظهار کرد: بزرگترها نباید کودکان را قربانی بی احتیاطی های خود بکنند و لازم است برای محافظت از کودکان از صندلی های مخصوص و استاندارد استفاده کنند تا آنان هنگام حوادث رانندگی آسیب کمتری را ببینند.
شیرمحمدی با بیان اینکه وقوع تصادفات، آنی و لحظه ای است، افزود: خبرهای مربوط به مرگ و میر کودکان هنگام وقوع تصادفات رانندگی همواره در جراید و سایت ها منتشر می شود و این می طلبد که بزرگترها برای در امان ماندن کودکان درون خودرو، از وقایع تلخ روی داده عبرت بگیرند و از فرزندان کوچک خود مواظبت بیشتری را به عمل آورند.
وی از رانندگان وسایط نقلیه خواست به جان خود، سرنشینان و دیگر مسافران عبوری از جاده ها اهمیت قایل شوند و با رعایت دقیق قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی از پیشامدهای تلخ و ناگوار جلوگیری کنند.
بر اساس آمار ارائه شده از سوی پزشکی قانونی استان زنجان طی پنج ماهه سالجاری 99 نفر بر اثر حوادث جاده ای زنجان جان خود را از دست دادند.
به گزارش ایرنا، شهریور سالجاری نیز بیش از 30 نفر در جاده های استان زنجان کشته شده اند که متاسفانه در میان کشته شدگان چندین کودک نیز وجود داشت.

 

 

منبع:     ایرنا

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار