6558
۰۴ مهر ۱۳۹۵

معرفی طرح باشگاه‌های کتاب‌خوانی کودکان و نوجوانان

منیر همایونی مدیرعامل کانون توسعه فرهنگی کودکان با اشاره به جشنواره «باشگاه‌های کتاب‌خوانی کودکان و نوجوانان» گفت: این طرح در برخی شهرها مثل نیشابور با استقبال خوبی مواجه شده است.

به گزارش کودک پرس  منیر همایونی با اشاره به اجرای این طرح با دفتر مطالعات ترویج خواندن وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار کرد: کانون توسعه فرهنگی کودکان مجری این طرح است. در این طرح قرار است معلمان، مسئولان کانون‌های مساجد، کتابداران، مدیران مدارس و مدیران و مربیان مهدهای کودک، کارگاه چگونگی راه‌اندازی باشگاه کتاب‌خوانی را بگذرانند و به همین  منظور عده‌ای از کارشناسان ادبیات کودک و نویسندگان ادبیات کودک و نوجوان در اوایل شهریورماه در کارگاه آموزشی هشت‌ساعته‌ای شرکت کردند.

او افزود: قرار است این افراد پس از گذراندن کارگاه آموزشی، همین کارگاه را در شهرهای دیگر و برای مربیان و معلمان برگزار کنند. در بخش اول این پروژه قرار است کارگاه‌های باشگاه کتاب‌خوانی در ۱۵ شهر برگزار شود. این شهرها، شهرهایی هستند که سال گذشته نامزد پایتخت کتاب ایران بودند، از جمله: اهواز، نیشابور، کاشان، اصفهان، یزد و شیراز.
مدیرعامل کانون توسعه فرهنگی کودکان گفت: تا کنون در هفت شهر کارگاه‌های آموزشی برگزار شده است و تا نیمه مهرماه کارگاه‌ها در بقیه شهرها هم اجرا می‌شود. برای مربیان، معلمان، مسئولان کانون‌های مساجد و کتابداران در شهرهای کاشان، سبزوار، نیشابور، یزد، گنبدکاووس، اصفهان و تبریز کارگاه‌هایی برگزار شده است. این کارگاه‌ها شامل ۱۶ ساعت آموزش است که شرکت‌کنندگان در آن‌ها با ادبیات کودک و نوجوان، ویژگی‌های کتاب‌های کودک، معیارهای انتخاب کتاب، چگونگی معرفی کتاب و تشکیل باشگاه‌های کتاب، برگزاری و نگه‌داری و پایداری باشگاه و مستندسازی آشنا می‌شوند. در برخی از این شهرها حضور مربیان و معلمان بسیار چشم‌گیر بوده است به‌گونه‌ای که در نیشابور تعداد افراد حاضر در این کارگاه‌ها به ۷۰ نفر هم رسید.

همایونی تصریح کرد: اداره‌های ارشاد هر کدام از این شهرستان‌ها در این طرح همکاری مستقیم دارند و در پایان جشنواره و بعد از تشکیل باشگاه‌ها قرار است کودکان و نوجوانان خود برای خرید کتاب همراه مربیان‌شان به تور کتاب‌فروشی‌گردی بروند و کتاب‌هایی را که برای خواندن جمعی انتخاب شده است با تخفیف ویژه خریداری کنند. همچنین دیدار با نویسندگان و انتخاب کتاب برگزیده و نامه‌نگاری با نویسندگان از فعالیت‌های دیگر این طرح است.

 

 

 

منبع:   ایسنا

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار