موقعیت فعلی شما : خانه/کودکان خلاق/مقالات
6507
۰۴ تیر ۱۳۹۵

خلاقیت، ورزش و کودکان

خلاقیت، فاکتوری در ورزش کودکان است که برعکس رهبری، کار تیمی، دیسیپلین و پشتکار چندان توجهی به آن نشده است.

به گزارش کودک پرس بر انگیختن خلاقیت در کودکان فواید چند گانه دارد. خلاقیت در کنار تشویق به علایق جدید، نو آوری و مهارت های حل مسئله را بالا می برد که به کودک هم در کارهای آکادمیک و هم در زمین بازی کمک می کند. در ادامه چند روش که خلاقیت را در کودکان ورزشکار برانگیخته می کند آمده است.

  • تجهیزات ورزشی

به جای مناظر دیدنی و گلدان های گل، از کودک بخواهید کار های هنری با استفاده از میخ های ته کفش، پیراهن های ورزشی و دستکش فوتبال و بیسبال و غیره انجام دهد. این کار الهام بخشی برای آن ها خواهد بود.

  • داستانی بر اساس عکس های ورزشی

برای افزایش خلاقیت به هر کدام از کودکان عکس ورزشی بدهید و از آن ها بخواهید بر اساس آن داستانی بنویسند.

  • طراحی یک صفحه ی ورزشی روزنامه

کدام ورزشکاری است که نخواهد نام خود را در روزنامه ببیند؟ خلاقیت کودک را با تبدیل آن ها به ویراستار روزنامه ی ورزشی بالا ببرید. بگذارید روزنامه ای خیالی طراحی کنند، مطلب بنویسند و عکس های ورزشی در آن قرار دهند.

  • تیم متعلق به خودشان را بسازید

کودکان مشتاق ورزش عاشق ساختن و نامیدن تیم ورزشی خودشان هستند. از آن ها بخواهید برای تیم خیالی خود لوگو، یونیفورم و نماد طراحی کنند.

  • استادیوم مورد علاقه

کودکان را به استادیوم محبوبشان ببرید و از آن ها بخواهید مستندی تصویری از آن چه دیده اند را تهیه کنند.

  • طراحی یک بازی

یکی از بهترین راه های افزایش خلاقیت آن است که بگذاریم کودک یک بازی به سبک و روش خودش اختراع کند. آنها عاشق این کار هستند. حتی بگذارید راهنمای بازی و عکس های گام به گام آن را نیز بسازند.

  • ساخت مجسمه

بهترین عکس های ورزشی آن ها را انتخاب کنید و بگذارید با گل و سیم و کاغذ و هرچه دم دستشان هست مجسمه ی خودشان را بسازند.

  • طراحی کارت بازیکن

می توانید با دوربین دیجیتال و گرفتن چند عکس از کودک در زوایای مختلف و با استفاده از نرم افزار مخصوص به کودک کمک کنید تا کارت مخصوص به خود را طراحی کنند.

  • کارهای هنری ورزشی

با نشان دادن کارهای هنری مرتبط با ورزش از هنرمندان مشهور مانند نقاشی های بیس بال مکس میسون یا نقاشی های بوکس جورج بلوز خلاقیت آنها را برانگیزانید.

  • ساخت یک کاپ قهرمانی

بزرگ ترین رویای هر ورزشکاری کسب جام و جایزه است. بگذارید کودک با خیال پردازی کاپی برای بازی محبوب خود یا همان بازی که خودش اختراع کرده این کار را انجام دهد؛ با استفاده از مقوا، گل یا خمیر کاغذ یا هر چیز دیگری.

چند روش بالا، سرگرم کننده، الهام بخش کودکان خواهد بود. اما استفاده از علاقه ی کودک بهترین راه برای تشویق اوست. انگیختن خلاقیت در کودکان علاقه مند به ورزش با انجام دادن آن چه در بالا گفته شد کاری ساده خواهد بود.

 

 

 

 

منبع:    یاد بگیر

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار