6491
۰۴ مهر ۱۳۹۵

شناسایی 2900 کودک بازمانده از تحصیل دراستان یزد

سیدحسین سالاری،مدیر اجتماعی اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد گفت: با اجرای طرح وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در استان یزد حدود 2 هزار و 900 کودک بازمانده از تحصیل شناسایی شده است.

به گزارش کودک پرس  سیدحسین سالاری در جلسه شناسایی فرزندان بازمانده از تحصیل جامعه کارگری استان یزد اظهار داشت: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی طرحی با عنوان شناسایی فرزندان بازمانده از تحصیل را در سطح کشور به اجرا درآورد که این طرح در تلاش برای بازگرداندن این کودکان به چرخه آموزش است.

وی با اشاره به اینکه بازماندن کودکان از تحصیل به طور قطع آسیب‌های اجتماعی را نیز به دنبال خواهد داشت، افزود: تلاش شده با همکاری ادارات زیرمجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بهزیستی و … این کودکان در اقصی نقاط کشور شناسایی شوند.

سالاری با بیان اینکه در کل کشور 351 هزار و 828 کودک در سن تحصیل که یا به مدرسه نرفته‌اند یا ترک تحصیل کرده‌اند، شناسایی شده است،‌ خاطرنشان کرد: حدود 2 هزار و 900 نفر از این کودکان متعلق به استان یزد بوده‌اند.

مدیر اجتماعی اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد با اشاره به اینکه در استانی نظیر یزد حتی بیسواد ماندن یک نفر نیز قابل قبول نیست، عنوان کرد: استان یزد در رتبه‌بندی شناسایی کودکان بازمانده از تحصیل در رتبه‌های آخر قرار گرفته و آمار این کودکان در استان یزد نسبت به سایر نقاط کشور کمتر است.

وی تصریح کرد: این کودکان به بهزیستی معرفی شده‌اند و با همکاری بهزیستی و آموزش و پرورش باید شرایط بازگشت آنها به تحصیل فراهم شود.

سالاری خاطرنشان کرد: از آنجا که استان یزد به دلیل بهره‌مندی از واحدهای تولیدی و صنعتی توانسته برای بسیاری از هموطنان از اقصی نقاط کشور شغل ایجاد کند، آمار مهاجران به این استان هر روز در حال افزایش است و بخش قابل توجهی از بازماندگان از تحصیل را نیز کودکان مهاجران غیربومی تشکیل می‌دهند.

 بر اساس برآوردهای انجام شده، استان یزد بالغ بر یک میلیون و 90 هزار نفر جمعیت دارد که جمعیت دانش‌آموزی آن هم‌اکنون بالغ بر 227 هزار نفر است.

منبع:    فارس

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار