6430
۰۳ مهر ۱۳۹۵

لزوم تهیه حداقل تجهیزات و امکانات برای یادگیری کودکان اوتیسم

محمدرضا پارسی،مدیرکل بهزیستی گیلان با تاکید بر اینکه نباید در جامعه تنها به کودکان تیزهوش توجه کرد، گفت: باید حداقل تجهیزات و امکانات برای یادگیری کودکان «اوتیسم» فراهم شود.

به گزارش کودک پرس  محمدرضا پارسی در دبستان اوتیسم بشارت رشت با گرامیداشت آغاز سال تحصیلی با اشاره به اینکه خدمات رسانی مطلوب به جامعه هدف در بهزیستی از مهمترین اهداف این سازمان است، اظهار داشت: توسعه و بهبود خدمات‌رسانی در سایه مشارکت به‌درستی قابل انجام است.

مدیرکل بهزیستی استان گیلان با بیان اینکه والدین درگیر با کودکان اوتیسم در جامعه با زحمات و مشقت زیادی درگیر هستند، تصریح کرد: تلاش است با فراهم کردن امکانات متنوع برای کودکان اوتیسم، خانواده‌ها را در نگهداری و علم آموزی این کودکان یاری کنیم.

وی با تاکید بر اینکه نباید در جامعه تنها به کودکان تیزهوش توجه کرد، افزود: جامعه پیشرفته جامعه‌ای است که از توانایی‌های تمامی آحاد جامعه در آن استفاده شود.

مدیرکل بهزیستی استان گیلان با اشاره به اینکه نباید توانایی‌های نهفته این دانش آموزان را نادیده گرفت، خاطرنشان کرد: توانمندی‌های گسترده‌ای با مهارت آموزی در دانش آموزان اوتیسم شکوفا می‌شود.

پارسی با اشاره به تشکیل انجمن اوتیسم در گیلان تصریح کرد: این انجمن با توجه به عمر کوتاه خود خدمات و اقدامات قابل توجهی را برای جامعه اوتیسم در گیلان فراهم کرده است.

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان گیلان نیز در این مراسم و با بیان اینکه گیلان بالغ بر 2 هزار و 500 دانش آموز استثنایی دارد، اظهار داشت: 48 مدرسه و 23 مرکز مشکلات ویژه یادگیری در استان به این دانش آموزان خدمات‌رسانی می‌کنند.

مهدی بلوک اصلی با اشاره به اینکه مدرسه اوتیسم بشارت تنها مدرسه مستقل کودکان اوتیسم است، افزود: این دبستان از سال 88 در رشت آغاز به کار کرده است.

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان گیلان با اشاره به اینکه در این مدرسه بالغ بر 30 کودک اوتیسم با 13 مربی به تحصیل و آموزش می‌پردازند، بیان کرد: دبستان اوتیسم بشارت تنها مدرسه مستقل و اختصاصی کودکان اوتیسم در استان گیلان است.

بلوک اصلی با تاکید بر اینکه در مدرسه مذکور تلاش شده است تا حداقل تجهیزات و امکانات برای یادگیری کودکان اوتیسم فراهم شود، خاطرنشان کرد: اولیای این دانش آموزان همکاری گسترده‌ای با مربیان در این مدرسه دارند.

وی با بیان اینکه این مدرسه در ایام تابستان اقدامات گسترده‌ای در حوزه یادگیری و اوقات فراغت برای این دانش آموزان فراهم کرده است، تصریح کرد: حضور و فعالیت دانش آموزان در طرح تابستانی مدرسه اوتیسم بشارت بسیار گسترده و در یادگیری این عزیران تاثیرگذار بوده است.

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان گیلان، علم آموزی، مهارت آموزی و شکوفایی استعداد در کودکان اوتیسم را از اهداف مهم این مدرسه عنوان کرد و افزود: والدین نقش پررنگی در رسیدن به این هدف ایفاء می‌کنند.

 

 

منبع:   تسنیم

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار