6402
۱۴ مهر ۱۳۹۵

گرامیداشت هفته ملی کودک در مراکز پرورش فکری کودکان و نوجوانان آذربایجان غربی

جواد زاهدی مدير كل كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان آذربايجان‌غربی گفت: هفته ملی کودک با شعار "کودکان تشنه" اند برگزار می شود.

به گزارش کودک پرس   جواد زاهدی در تبیین برنامه های کانون در هفته ملی کودک گفت: کودکان ارزشمندترین سرمایه های ملی هرجامعه ای محسوب می شوند و امسال باتعیین این شعار و با برجسته کردن و توجه به نیازهای کودکان که تشنه دانش و معنویت و سواد آموزی اند امید است بتوانیم بخشی از این نیازها راپاسخگو باشیم.

وی با بیان اینکه توجه به حقوق شهروندی و اجتماعی و بازاندیشی در قوانین حوزه کودکان میتواند از جمله دستاوردهای اجرای برنامه های حوزه کودک و نوجوان باشدگفت: هفته ملی و روز جهانی کودک فرصت مغتنمی برای معطوف نمودن توجه افکار عمومی نسبت به مسایل و نیازهای این قشر جامعه است و بدون تردید تاثیر به سزایی در پویایی و بالندگی فکرو اندیشه آنها دارد.

زاهدی هدف از اجرای برنامه ها در هفته ملی کودک را ایجاد وحدت رویه در ترسیم افق های روشن و امیدبخش برای کودکان دانست و افزود: با توجه به تقارن زمانی ایام دهه اول محرم و هفته ملی کودک به منظور نهادینه کردن ارزشهای تربیتی و انسان ساز عاشورا و ترویج این فرهنگ در جامعه برنامه های کانون با رویکرد مواجهه کودک امروز با مفاهیم  ایثار،شجاعت و مقاومت و شهادت پیش بینی شده است.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آذربایجان غربی به روزشمار هفته ملی کودک از 15 تا 21 مهرماه اشاره کرد و افزود: هفته ملی کودک با عناوین خانواده مهربانی و زندگی کودک امروز،باورهای دینی و مسئولیت اجتماعی،میراث فرهنگی و دوستی با طبیعت،امنیت و سلامت،دانش،آگاهی و فضای مجازی ،گذشت و فداکاری،شجاعت و سخاوت در زندگی کودک امروز نام گذاری شده است.

وی گفت: جلب توجه افکارعمومی نسبت به اهمیت دوران کودکی و نیازهای و خواسته های کودک امروز، همگرایی و هم افزایی فعالیت های دستگاهها و نهادهای متولی کودک، نهادینه کردن ارزش های تربیتی و انسان ساز واقعه عاشورا و جهاد در راه خدا در ذهن و روح کودک و آشنایی با سیره ی شهدای کودک در واقعه عاشورا و بازتاب فرهنگ حماسه، ایثار و شهادت در زندگی کودک امروز از اهداف برنامه های ویژه گرامیداشت هفته ملی کودک است.

زاهدی با بیان اینکه امسال برنامه های هفته ملی کودک در 2 سطح اجرای برنامه برای کودک و درباره کودک اجرا می شود افزود: خیمه کاردستی ،خیمه نقاشی ،خیمه سفالگری با موضوع معرفی نمادهای ماه محرم،برگزاری نمایشگاهی از آثار اعضای کانون آذربایجان غربی،اجرای فعالیت معرفی شخصیت کودکان و نوجوانان عاشورایی،اجرای برنامه اشک مشک ،پرده خوانی و نمایش صحنه ای نمومه ای از برنامه های انون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان در هفته ملی کودک است.

وی با اشاره به اینکه امسال کانون برای اولین بار در هفته ملی کودک برنامه های متنوع برای کودکان مناطق حاشیه نشین استان اجرامی کند افزود: امسال با همکاری آموزش و پرورش استثنایی و بهزیستی در مدارس استثنایی و مراکز مربوطه نمایش عروسکی اجرا می شود.

زاهدی تصریح کرد: عیادت از کودکان بیمار در بیمارستان های استان و اجرای برنامه های متنوع برای کودکان بیمار از برنامه های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان در هفته ملی کودک خواهد بود.

مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آذربایجان غربی گفت: فضاسازی مراکز کانون متناسب با ایام محرم،نقاشی با موضوع ایثار و شهادت در حیاط کانون ،برپایی خیمه های معرفی مراسم نذری و احکام مربوطه،آموزش نکات سلامتی برای کودکان و نوجوانان توسط هلال احمر،دیدار با امام جمعه های محترم شهرستان ها ،مسابقه گل واژه های عاشورایی،برپایی خیمه های نمایش فیلم،خیمه های خوشنویسی از نواهای عاشورایی نمونه ای از برنامه های 33مرکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آذربایجان غربی در روز جهانی کودک و هفته ملی کودک خواهد بود.

 

منبع :  ایسنا

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار