6381
۰۳ مهر ۱۳۹۵

توسعه روستامهدها در دستور کار بهزیستی قرار گرفت

حبیب الله فرید،معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور گفت: 7600 هزار مهدکودک در روستاها و 1200 مهدکودک حاشیه‌ای در مناطق کم برخوردار داریم که 50 میلیارد تومان برای یارانه غذای گرم این کودکان هزینه شده است.

به گزارش کودک پرس  حبیب الله فریدگفت: 17 هزار مهدکودک داریم که از این تعداد 7600 هزار مهدکودک در روستاها هستند و 1200 مهدکودک حاشیه‌ای در اطراف شهرها و در مناطق کم برخوردار داریم که نسبت به تغذیه آنها اقدامات اساسی صورت گرفته است به طوری که 50 میلیارد تومان برای یارانه غذای گرم این کودکان هزینه شده است.

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور گفت: توسعه روستامهدها و حاشیه‌مهدها با هدف توسعه آموزش‌های مستقیم و غیر مستقیم مهدها، هدایت روند جامعه‌پذیری، دسترسی مناسب به خانواده‌های اقصی نقاط کشور و ارائه خدمات مناسب به کودکان در دستور کار قرار گرفته است.

وی افزود: استان های کهگیلویه و بویر احمد، چهار محال و بختیاری و ایلام، کمترین تعداد مهدهای کودک را در کشور دارا هستند.

فرید گفت: مهدهای کودک تنها محل نگهداری کودکان نیستند بلکه محیطی برای ارائه خدمات متعدد به آنها و ایجاد روابط مناسب میان همسالان که نقش بسزایی در رشد شخصیتی کودکان و در نهایت جامعه‌پذیری صحیح کودکان دارد.

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور ادامه داد: بسیاری از مهد کودک‌ها در حاشیه شهرها دچار سوءتغذیه بودند که وزارت بهداشت 2 ماه پیش وضعیت آنها را به ما گزارش داد چرا که مسؤول نظارت بر بحث تغذیه، وزارت بهداشت است بنابراین با اعطای یک وعده غذای گرم به آنها 50 درصد میزان سوءتغذیه در این کودکان کم شده است.

منبع:      فارس

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار