6351
۰۳ مهر ۱۳۹۵

کودکان کار را دریابید

کودکان کارکه عمدتاً در مناطق شهری ساکن هستند، طعم محرومیت در تحصیل را به خوبی چشیده‌اند. شرایط اقتصادی حاکم بر برخی خانواده‌ها منجر به بازماندن دانش‌آموزان از تحصیل و پیوستن آنها به گروه کوکان کار می‌شود.

 

به گزارش کودک پرس  طبق اعلام یکی از دانشجویان فعال در جمعیت خیریه امام علی که در بحث آموزش کودکان کار فعالیت می‌کنند: کودکان کار تحت پوشش که در محلات خاک سفید،‌دروازه غار و فرحزاد ساکن هستند در حال استثمار هستند. 70 تا 80 درصد این کودکان در خانواده‌هایی زندگی می‌کنند که پدر و مادر 11 فرزند دارند و آنها را برای کارکردن به خیابان‌ها می‌فرستند و نگاه پدر به این صورت است که فرزند حتی سه تا 4 ساله باید برود و خودش نان خودش را در بیاورد و اگر باندی هم وجود دارد پدر خانواده رئیس باند است.

مسئولان وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و وزارت آموزش و پرورش طی سال‌های گذشته از همکاری با یکدیگر برای حمایت اقتصادی از کودکان کار خبر دادند اما سرنوشت این حمایت‌ها مشخص نشد.طبق تفاهم‌نامه‌ میان وزارت آموزش و پرورش و وزارت کار قرار بود از خانواده‌هایی که به دلیل شرایط نامناسب اقتصادی مانع از ادامه تحصیل فرزندانشان می‌شوند، حمایت‌هایی صورت بگیرد.

البته در بحث حمایت از تحصیل کودکان کار شاهد افتتاح نخستین مدرسه کودکان کار با نام رویش با مشارکت شهرداری تهران در منطقه دروازه غار تهران بودین که حدود 170 کودک کار در این مدرسه مشغول به تحصیل هستند.

و در آخر نباید نسبت به این سخنان علی باقرزاده رئیس سازمان نهضت سوادآموزی بی‌تفاوت باشیم: با تمام تلاش‌ها و پیشرفت‌های حاصل شده واقعیت این است که هنوز هم تعدادی از کودکان بخصوص کودکانی که در شرایط سخت زندگی می‌کنند به دلایل مختلف موفق به اخذ شناسنامه و اوراق هویتی نشده و وضعیت آموزش آنها معلوم نیست. تعدادی از کودکان لازم‌التعلیم وارد مدارس نشده و یا قبل از پایان دوره ابتدایی از چرخه آموزش خارج می‌شوند و همه اینها به آمار بی‌سوادان اضافه می‌شوند.

 

 

منبع:    افکار نیوز

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار