6322
۰۲ مهر ۱۳۹۵

برگزاری کنسرت آنلاین(حشرات)برای کودکانِ کار

کنسرت آنلاین «حشرات» به کارگردانی مریم سعادت با حضور کودکان کار، کودکان بی سرپرست وبدسرپرست و نیز کودکان تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی در تالار اندیشه حوزه هنری برگزار شد.

به گزارش کودک پرس  هم‌زمان با آغاز سال تحصیلی جدید، کودکان کارِ، بدسرپرست و بی سرپرست تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی به تالار اندیشه حوزه هنری آمدند تا «کنسرت حشرات» را ببینند و بشنوند.

سیدجواد یحیوی مجری این برنامه درباره کنسرت حشرات به کودکان گفت: این کنسرت تا کنون حدود یک هزار اجرا در جاهای مختلف ایران داشته و هم اهالی موسیقی و هم اهالی تئاتر ازآن لذت برده اند

پس از تشویق‌های کودکان، مریم سعادت روی صحنه آمد و خطاب به بچه‌ها گفت: سوسک هم بد نیست وقتی در طبیعت باشد و در جای خودش اما وقتی در کفش و اتاق و رختخواب شماست، خوب نیست اما وقتی سرجای خودش یعنی در طبیعت باشد چه ایرادی دارد؟ به هر ترتیب این کنسرت در حقیقت متعلق به نوجوانان است و چند قطعه مخصوص کودک هم داریم. در بین مخاطبان ما معمولا بزرگسالان هم حضور دارند و در اجراهای مختلفمان بزرگسالانی را دیده‌ایم که تنهایی و بدون بچه‌هایشان آمده‌اند تا اجرای حشرات را ببینند.

در ادامه نوبت به آمدن عروسک های حشرات روی صحنه و بازی نمایشی موسیقایی آنها رسید که در این چارچوب «مورچه» ویولن، «زنبور» گیتار و «پینه‌دوز» تومبا می‌نواخت و «سوسک» هم می‌خواند.

آقای سوسک در معرفی گروهش گفت: نام گروه ما «پرواز» است. ما قبلا در یک زیرزمین زندگی می‌کردیم و خواننده‌های دیگر می‌آمدند و در آنجا می‌خواندند. بعد از مدتی ما هم دیدیم خوانندگی و اجرای موسیقی چندان کار دشواری نیست و ما هم می‌توانیم گروه موسیقی تشکیل بدهیم.

در آغاز این اجرا «سوسک» قطعه‌ای در وصف ایران برای بچه‌ها خواند. بعد «مورچه» قطعه‌ای درباره شوت کردن جوراب خواند. «سوسک» با همراهی زنبور آهنگی درباره «تام و جری» خواندند. پینه دوز قطعه‌ای بندری با برداشت از صدای «جناب‌خان» خواند. سپس پشه با دوتار قطعه‌ای خراسانی خواند و در ادامه باز هم این پشه بود که قطعه‌ای در سبک «راک اندرول» خواند. مگس هم قطعه‌ای شاد اجرا کرد و این‌چنین کنسرت پیش رفت تا در نهایت اجرایی شاد و شبی به یادماندنی برای بچه‌ها رقم بخورد.

 در پایان این کنسرت از طرف شرکت برگزارکننده کنسرت آنلاین به کودکان کارِ تحت پوشش کمیته امداد کیف و لوازم التحریر مدرسه هدیه داده شد.

منبع:    مهر

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار