6268
۰۱ مهر ۱۳۹۵

توزیع لوازم التحریر بین کودکان کاراستان اصفهان

نوید مسائلی،مسئول موسسه مردم نهاد طلوع مهر و دوستی گفت: همزمان با عید غدیرخم و باحضور حامیان کودکان کار اصفهان، بسته های لوازم التحریربین کودکان کار مشغول به تحصیل در محله‌های اصفهان توزیع شد.

به گزارش کودک پرس  نوید مسائلی با اشاره به توزیع لوازم التحریر بین کودکان کار اصفهان به مناسبت فرارسیدن سال تحصیلی جدید اظهار کرد: همزمان با روز عید غدیرخم و با همکاری جوانان علاقمند به فعالیت‌های بشر دوستانه، بسته‌های لوازم التحریر در بین کودکان کار مشغول به تحصیل در محله‌های شمس آباد، زینبیه، حصه، ملک شهر و دولت آباد توزیع شد.

وی هدف از اجرای این طرح را ایجاد شور و نشاط در بین کودکان کار مشغول به تحصیل در مناطق محروم و ایجاد انگیزه برای جلوگیری از ترک تحصیل آن‌ها عنوان کرد.

مسئول موسسه مردم نهاد طلوع مهر و دوستی با اشاره به اینکه متاسفانه اغلب خیریه‌ها در اعیاد مبارکی همچون عید غدیرخم به توزیع ارزاق در مناطق محروم می‌پردازند، تأکید کرد: امیدواریم با اجرای این طرح، بتوانیم در راستای تقویت بنیه تحصیلی کودکان مناطق محروم و ورود به این حوزه بیش از پیش تلاش کنیم.

مسائلی خاطرنشان کرد: کار برای بزرگسال یک ضرورت است، اما برای کودکان که هنوز به حد کافی رشد نکرده‌اند زمینه عقب ماندگی در ابعاد متعدد رشد تلقی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه کودکان کار مجبور هستند خرج زندگی خانواده خود را بدهند، گفت: کودک کار مجبور است جور از کار افتادگی و پیری پدر، بیماری سرپرست خانواده، اعتیاد و زندانی بودن پدر را بکشد و یا زندگی مادر مریض و معتاد خود را تأمین کنند، مادری که معلوم نیست آن‌ها را به دنیا آورده یا به قیمتی ناچیز خریده است.

این عضو شورای هماهنگی سمن‌های جوانان استان اصفهان ادامه داد: بر اساس ماده 32 پیمان جهانی حقوق کودک، کودکان باید در برابر هر کاری که رشد و سلامت آن‌ها را تهدید می‌کند حمایت شوند و دولت‌ها باید سن و شرایط کار کودکان را مشخص کنند.

مسائلی تصریح کرد: بحث مربوط به کودکان کار در ایران در سال 1377 آغاز شد و مورد توجه مسئولان، مددکاران، روان شناسان و … قرار گرفت.

وی گفت: برخورد با کودکان کار به این ترتیب است که اگر کودک کار به هر دلیلی در کوچه و خیابان رها و سرگردان باشد، توسط ماموران شهرداری دستگیر شده و سپس تحویل مراکز سازمان بهزیستی می‌شود.

مسئول موسسه مردم نهاد طلوع مهر و دوستی افزود: پس از انجام خدمات مددکاری و روان شناختی اقدامات لازم در مورد کودکان کار به عمل می‌آید و آن‌ها به خانواده‌ها ارجاع داده می‌شوند و در صورت لزوم، اقدامات لازم، جهت نگهداری آنها در مراکز شبانه روزی وابسته به عمل می‌آید.

مسائلی تأکید کرد: با این وضعیت و بدون ورود و حمایت سازمان‌های مردم نهاد، وضعیت کودکان کار اصفهان به لحاظ تعداد رو به گسترش خواهد بود.

وی خاطر نشان کرد: علاقه مندان برای همکاری و حمایت از کودکان کار اصفهان می‌توانند ضمن حضور در دفتر موسسه و آشنایی با خدمات این مرکز، آمادگی خود را جهت همکاری اعلام کنند.

 

 

منبع:    باشگاه خبرنگاران جوان

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار