6261
۰۱ مهر ۱۳۹۵

سرنوشت نوآموزان ثبت نام نشده در مدارس مازندران

سید عیسی میر شفیعی معاون ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش مازندران گفت : سرنوشت آن دسته از نوآموزانی که بر اساس آمار باید در مدارس ثبت نام می کردند ولی تاکنون اقدام نکرده اند ، رصد می شود .
به گزارش کودک پرس  سید عیسی میر شفیعی گفت: بر اساس آمار اداره کل ثبت احوال مازندران ، 44 هزار نفر در این استان متولد نیمه اول سال 1389 هستند که بر اساس شرایط و ضوابط جز مشمولان ثبت نام در پایه اول ابتدایی بودند.

وی ادامه داد : با وجود این که از قبل فرصت ثبت نام برای نوآموزان تا پایان شهریور اعلام شد ولی امروز نخستین روز مدرسه برای نوآموزان با حضور 43 هزار و 717 نفر آغاز شد .

معاون آموزش و پرورش مازندران گفت : اگر چه ممکن است خانواده های تعدادی از این نوآموزان از مازندران مهاجرت کرده باشند ، ولی به طور قطع تعدادی هم بازمانده از تحصیل به شمار می روند که پیگیری خواهد شد.

وی آمادگی آموزش و پرورش را برای ثبت نام از این نوآموزان اعلام کرد و افزود : والدین می توانند هرچه سریع تر برای ثبت نام فرزندان خود اقدام کنند تا لطمه ای به تحصیل و فعالیت های درسی آنها وارد نشود .

میر شفیعی در خصوص چگونگی رصد نوآموزان ثبت نام نشده در مدارس کشور هم توضیح داد : از هفته دوم مهر امسال کارشناسان آموزش و پرورش مازندران برای شناسایی این کودکان وارد عمل می شوند .

وی افزود : با وارد کردن کد ملی متولدان نیمه اول سال 89 در سامانه سناد ( سیستم متمرکز ثبت نام آموزش و پرورش ) ثبت نام شدن یا نشدن کودکان مورد نظر در مدارس در دیگر نقاط کشور مشخص می شود .
او ادامه داد : در صورتی که مشخص شود که این کودکان در هیچ مدرسه در هیچ نقطه ای از کشور ثبت نام نکردند ، با اعلام به مدیران آموزش وپرورش مناطق و شهرستان های مورد نظر و پس از آن مدیران مدارس ، رهگیری کودک انجام می شود .
میرشفیعی گفت : پس از رهگیری و شناسایی این کودکان ، از اهرم های قانونی موجود برای ثبت نام آنان در مدارس استفاده خواهد شد .
براساس آمارهای ارائه شده از سوی معاونت آموزش ابتدایی مازندران سال تحصیلی گذشته حدود یکهزار بازمانده از تحصیل در استان شناسایی شدند که از این تعداد 40 نفر کودک کار بودند .
با تلاش مسئولان آموزش و پرورش و پیگیری مدیران مدارس ، بیشتر از 70 درصد این افراد به تحصیل برگشته بودند .

منبع:    تابناک

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار