6253
۰۱ مهر ۱۳۹۵

برنامه های شهرداری تهران برای دانش آموزان

معاون شهردار تهران با اشاره به اعتبار 300 میلیارد ریالی این نهاد برای حمایت از مدارس گفت: این اعتبار برای بهبود وضعیت و تجهیز مدارس، سلامت و تغذیه دانش آموزان در مناطق مختلف پایتخت هزینه می شود.

به گزارش کودک پرس  مجتبی عبداللهی در نشست خبری اعلام برنامه های شهرداری تهران به مناسبت بازگشایی مدارس افزود: این برنامه ها با عنوان «مهر قلم» شامل اقداماتی از جمله بهبود وضعیت ایمنی، تامین امکانات بهداشتی مدارس، تغذیه دانش آموزان، سلامت روانی، تجهیز امکانات ورزشی و تجهیز کتابخانه ها و نمازخانه ها انجام می شود.
وی حمایت از مدارس دولتی را اولویت اختصاص بودجه حمایتی شهرداری تهران عنوان کرد و گفت: امسال از 300 مدرسه مناطق محروم شهر تهران در موضوع تامین نیازمندی ها، زیباسازی فضای محیطی، رنگ آمیزی مدارس، بازسازی سرویس بهداشتی و … حمایت شده است.
معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران با اشاره به برگزاری «جشن بزرگ مهر» در 123مدرسه منتخب پایتخت با حضور شهردار و مدیران شهری اظهار کرد: از سوم تا 16مهرماه طرح سلامت معنوی و طرح تبلیغی نسیم بهشت در مدارس تهران اجرا می شود.
عبداللهی گفت: امسال پنج هزار کتابچه آموزشی در حوزه آموزش شهروندی با موضوع کمک به همنوع و پنج هزار کتابچه و بروشور با موضوع سرویس مدارس در بین دانش آموزان توزیع شده و نمایش های میدانی با موضوع سلامت اجرا خواهد شد.
وی با اشاره به اجرای طرح «کوله پشتی مهربانی» در آستانه بازگشایی مدارس افزود: در این طرح چهار هزار کوله پشتی به همراه لوازم التحریر و کفش به دانش آموزان بی بضاعت اهدا شد.
معاون شهردار تهران با بیان اینکه نمایشگاه «باز باران» از 10 تا 27شهریورماه در فروشگاه های شهروند، 6 نقطه از شهر تهران و فرهنگسراها برپا شد، گفت: در این نمایشگاه توسعه فرهنگ استفاده از نوشت افزار با کارکرد ایرانی اسلامی مورد تاکید قرار گرفت.
عبداللهی افزود: درهمین راستا 25 میلیارد ریال بن خرید از نمایشگاه باز باران بین 25 هزار دانش آموزان مناطق محروم شهر تهران توزیع شد که این بن ها تا پایان مهرماه امسال برای خرید از فروشگاه های شهروند اعتبار دارند.
معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران با اشاره به برگزاری جشن روز جهانی کودک در هشتم مهرماه در فرهنگسرای بهمن گفت: در این جشن یک هزار و 500 کودک کار و خیابان که در 15 مرکز پرتو شهر تهران نگهداری می شوند، حضور خواهند داشت.

 

 

منبع:    ایرنا

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار