6240
۰۱ مهر ۱۳۹۵

کودکان سلاح زنده داعش و بوکوحرام

تعداد عملیات داعش که از کودکان در آن استفاده می‌کند، هر روز بیشتر می‌شود. طبق آمار در سال 2016 بیشترین تعداد کودکان در عملیات جنگی و تروریستی مشارکت داشته‌اند. اکثر کودکانی که داعش از آن‌ها استفاده می‌کند، عراقی یا سوری هستند و 40 درصد مرگ‌ها نیز در حمله انتحاری به خودروها و وسایل نقلیه صورت می‌گیرد.
به گزارش خبرنگار کودک پرس  اکنون کودکان مهم‌ترین ابزار برای پیشبرد اهداف تروریستی هستند. آن‌ها دیگر به‌عنوان نیروی پاک در کنار سایر نیروهای جنگی مبارزه نمی‌کنند، بلکه بمب به کمر خود می‌بندند و دست به انتحار می‌زنند. آن‌ها به سلاح اصلی گروه‌های تروریستی تبدیل شده‌اند.
«داعش 500 کودک را ربوده است تا از آن‌ها به‌عنوان بمب‌گذاران انتحاری استفاده کند.» پژوهش‌هایی که اخیرا صورت گرفته نشان می‌دهد داعش و دیگر گروه‌های تروریستی این روزها بیش از هر زمانی از این تاکتیک استفاده می‌کنند.  شاید یک دلیل این باشد که از مبارزان بالغ خود محافظت کنند یا به دست نیروهای امنیتی نیفتند. دلیل دیگر نیز این است که به کمک هر انفجار رتبه تخریب‌گری خود را بالا می‌برند و این برای گروه‌های تروریستی یک امتیاز به شمار می‌آید. بوکوحرام نیز در غرب آفریقا از کودکان بی‌سرپرست و دختران جوان استفاده و آن‌ها را وادار به انجام عملیات انتحاری می‌کند. در عراق و سوریه نیز داعش کودکان را به یغما می‌برد و در کلاس‌ها و کمپ‌های آموزشی خود شست‌وشوی مغزی می‌دهد تا در جهت پیشبرد سیاست‌های خود از آن‌ها استفاده کند. ایجاد انگیزه شهادت و هم‌چنین ایجاد نفرت از جمله ترفندهایی است که این گروه‌های تروریستی برای اقناع کودکان به انجام حملات انتحاری استفاده می‌کنند.
  بررسی‌ها نشان می‌دهد برخی از این کودکان تنها چهار سال دارند و هنوز هیچ ایده‌ای در مورد مرگ و زندگی ندارند، اما قرار است با جان خود سلاحی برای مبارزه خلق کنند. بررسی‌ها نشان می‌دهد تنها در فاصله ابتدای ژانویه 2015 تا پایان آن ماه، 89 کودک سرباز جان خود را از دست داده‌اند.
 «شهید» عنوان وسوسه‌برانگیزی است که داعش بیشترین استفاده را از آن می‌برد. کودکان خود را به کشتن می‌دهند تا عنوان «شهید» را برای خود دست‌وپا کنند، غافل از این‌که بعد از مرگ نیز باید عنوان «تروریست» را با خود به یدک بکشند.
به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار