6234
۰۱ مهر ۱۳۹۵

شهربازی برای بچه های انقلابی در کوهسنگی مشهد

نمایشگاه «دفاع همچنان باقیست» از سوی سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری مشهد و به مناسبت هفته دفاع مقدس در بوستان کوهسنگی از۲۷ شهریورماه  به مدت 10روز و از ساعت 16 تا 23 دایر است و در حاشیه آن شهربازی بچه های انقلابی در فرهنگسرای کودک ، ویژه مخاطب 8 تا 13 سال ارائه خدمت می کند.
به گزارش کودک پرس  مدیر فرهنگسرای کودک و آینده ضمن اعلام این خبر گفت: در این شهر بازی سعی شده است با استفاده از بازی، سرگرمی و انجام فعالیت گروهی اطلاعاتی در خصوص جنگ و دفاع مقدس و مسائل روز جهان به کودکان ارائه شود.
حمید صادقی در ادامه در خصوص بخش‌های مختلف این شهربازی گفت: کودکان پس از ثبت نام وارد فضای شهر بازی شده و به گروه‌های هشت تا ده نفره تقسیم شده و پس از اینکه لباس فرم نظامی گرفته و بر تن کردند از 12 غرفه‌ی این نمایشگاه گذر خواهند کرد.
وی افزود: بچه‌ها به سرپرستی یکی از کارشناسان فرهنگی مستقر در شهربازی، نخست وارد غرفه غدیر می‌شوند و پس از عبور از غرفه محبان اهل‌بیت(ع) و آشنایی با بحث مهدویت، به غرفه ولایت فقیه راهنمایی شده و سپس به غرفه انقلاب می‌روند؛ در غرفه انقلاب کارشناس توضیحاتی در خصوص انقلاب اسلامی و نحوه پیروزی ملت ایران بر طاغوت و ارشادات و فرمایشات امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری ارائه می کنند .
وی گفت: برای هر گروه از کودکان یک فرمانده تعیین می‌شود که افراد باید از او تبعیت کنند، بچه‌ها بعد از غرفه انقلاب وارد نخستین غرفه دفاع مقدس می‌شوند که ماکت گنبد حرم مطهر در آن قرار دارد؛ کودکان مانند رزمندگان هشت سال دفاع مقدس با حضرت رضا(ع) وداع کرده و به سمت جبهه‌ها اعزام می‌شوند.
وی ادامه داد: در مسیر نبرد با دشمن فرضی کودکان از مسیرهای مختلفی عبور کرده و در بخش‌هایی با روش‌هایی ساده مثل پرتاپ توپ‌های پلاستیکی به سمت دشمن فرضی و تیراندازی با تفنگ توپی به سمت ماکت نتانیاهو، پرچم آمریکا و اسرائیل با روایتگری کارشناس حاضر با ماجرای برخی از عملیات‌های شکل گرفته در هشت سال دفاع مقدس نیز آشنا می‌شوند.
صادقی در ادامه توضیح بخش‌‌های مختلف این شهربازیِ خاص گفت: کودکان پس از پیروزی در جنگ وارد غرفه دفاع از حرم حضرت زینب(س) شده و با موضوع مدافعان حرم و نبرد در سوریه و همین‌طور داعش و تفکر ضد داعشی  آشنا می‌شوند. در این مرحله کودکان با پیدا کردن توپهایی که هر کدام یک حرف دارند بازی جمله سازی را که کارشناس از آن‌ها می‌خواهد را انجام می‌دهد، در این بازی یک پرسش از سوی کارشناس مطرح می‌شود و کودکان با پیدا کردن حروف و ساختن کلمه و جمله پاسخ سوال را ارائه می‌کنند. در ادامه کودکان  پس از شرکت در مسابقه پرتاپ توب به ماکت داعش، آل سعود  و پیروزی در نبرد با داعش وارد فضای بازسازی شده‌ از حرم حضرت زینب (س)می‌شوند و کلیپی با مضمون دفاع از حرم می‌بینند و پس از دریافت هدیه‌ای فرهنگی به رسم یادبود به مرحله پایانی وارد می‌شوند.
وی ادامه داد: در غرفه پایانی کودکان فرا می‌گیرند که داشتن بصیرت و آگاهی در نبرد با دشمن از مهم‌ترین عوامل پیروزی است. در این غرفه چشمان کودکان با پارچه بسته می‌شود و از بچه‌ها خواسته می‌شود با توپی که در دست دارند پازل پرچم اسرائیل را نشانه گرفته و با پرتاپ توپ به سمت پازل این پازل را به هم بریزند و پازل پرچم ایران را برپا کنند . پس از طی این مسیر که معمولا بین 30 تا 45 دقیقه برای هر گروه به طول می‌انجامد کودکان به خانواده‌های خود تحویل داده می‌شوند.
صادقی با اشاره به استقبال قابل توجه از این شهربازی در پارک کوهسنگی و درحاشیه برگزاری نمایشگاه «دفاع همچنان باقیست» گفت: با توجه به استقبال صورت گرفته و در صورت حمایت سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری مشهد، این نمایشگاه تا 10 مهر ماه جاری تمدید خواهد شد.

منبع:     تابناک
به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار