6216
۰۱ مهر ۱۳۹۵

تولد 1 هزار و 156 کودک به شیوه طبیعی در بیمارستان مادر و کودک شوشتری

در چهار ماه نخست امسال، یک هزار و 156 کودک در بیمارستان مادر و کودک شوشتری، به شیوه زایمان طبیعی متولد شدند.

به گزارش کودک پرس  سهیلا رفیعی مدیر خدمات پرستاری و مامایی بیمارستان مادر و كودک شوشتری گفت: با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری و اجرای سیاست های افزایش جمعیت و باروری، یکی از طرح های بسیار خوب در کشور، طرح تحول نظام سلامت است.
وی افزود: بیمارستان مادر و كودک شوشتری، برای ارتقای سلامت مادران به بسیاری از اهداف وزارت بهداشت و درمان، دست یافته است.
سهیلا رفیعی بیشترین نیاز مادر در هنگام بارداری و زایمان را، اعتماد داشتن به تیم بهداشتی و درمانی، دانست و ادامه داد: مادران باردار با برقراری ارتباط موثر با ماماهای خود در كلاس های آموزشی، این ترس ناشناخته را از وجود خود دور و به تیم بهداشتی درمانی اعتماد می کنند.
مدیر خدمات پرستاری و مامایی بیمارستان مادر و كودک شوشتری، شركت در تورهای زایمان و مشاهده فضای بلوک زایمان را، اقدام موثر در حمایت روحی و روانی مادر، عنوان کرد و گفت: این اقدام باعث می شود، مادر باردار در روز زایمان، به محیطی آشنا قدم بگذارد.
رفیعی افزود: برگزاری كلاس های آمادگی مادران در تمام ایام هفته در نوبت صبح و در برخی از روزها در نوبت عصر، با استقبال مادران همراه بوده است.
او فضای خاص بلوک زایمان و امكان حضور همسر و همراه آموزش دیده در هنگام زایمان را، باعث افزایش رضایتمندی مادران بیان کرد.
مدیر خدمات پرستاری و مامایی بیمارستان مادر و كودک شوشتری ادامه داد: تلاش های بسیاری با ایجاد حساسیت و برگزاری كمیته پنج نفره استانی بررسی اندیكاسیون سزارین، برای كاهش شاخص سزارین صورت گرفته که در تمام موارد، پذیرای مادران سزارین قبلی برای پیشگیری از سرگردانی آنها شده است.

 

 

منبع:   باشگاه خبرنگاران جوان

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار