6210
۰۱ مهر ۱۳۹۵

300 هزار کودک سومالیایی در معرض سوء تغذیه شدید

سازمان ملل متحداعلام کرد حدود 5 میلیون سومالیایی به دلیل کاهش بارش باران از کمبود مواد غذایی رنج می برند.

به گزارش خبرنگار کودک پرس  سازمان ملل متحداعلام کرد 300 هزار کودک زیر 5 سال درسومالی، از سوء تغذیه شدید رنج می برند و به کمک نیاز دارند.
گفتنی است در شش ماهه اخیر، شمار افرادی که در سومالی به سوء تغذیه مبتلا هستند افزایش یافته و تقریبا نیمی از جمعیت این کشور از این مساله رنج می برند.
“پیتر لوکلیرک” مسئول هماهنگی سازمان ملل در سومالی گفت: سازمانهایی که به سومالی کمک می کنند آمادگی دارند میزان کمک های خود را به خانواده های آسیب دیده افزایش دهند.
وی در عین حال هشدار داد؛ برنامه کمک به سومالی فقط توانسته به  32 درصد از هدفهای خود برسد.
این بحران غذایی ناشی از کاهش باران در مناطق جنوبی و مرکزی این کشور است، زیرا  حجم تولیدات کشاورزی در شش ماه اخیر به نیم کاهش یافته و شمار زیادی از کشاورزان نیز به دلیل خشکسالی دامهای خود را از دست داده اند.
سازمانهای امدادرسانی نیز نسبت به افزایش افرادی که درمعرض  قحطی قرار دارند هشدار داد زیرا اردوگاه پناهندگان داداب در کنیا تعطیل شد و هزاران نفر مجبور شدند به سومالی بازگردند بدون اینکه غذا یا پناهگاهی داشته باشند.
گفتنی است سازمانهای امدادرسانی در ماه ژانویه برای جمع آوری 880 میلیون دلار جهت  بهبود وضعیت انسانی سومالی فراخوان دادند اما تاکنون کمتر از نیمی از این مبلغ جمع آوری شده است.
گزارش سازمان ملل حاکی است، تولیدات کشاورزی به دلیل کاهش حجم باران و وقوع سیلاب در مناطق جنوبی و مرکزی سومالی که منبع غذایی به شمار می رود، به شدت آسیب دیده است.
این سازمان افزود: نقل و انتقال بی وقفه ساکنان به دلیل درگیریهای مسلحانه و حملات گروههای تندرو را می توان از دیگر دلائل بحرانی شدن وضعیت سومالی دانست

 

 

.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار