6189
۳۱ شهریور ۱۳۹۵

تبیین برنامه‌های کارگاه قصه و رمان حوزه هنری

ساسان ناطق تازه‌ترین برنامه‌های کارگاه قصه و رمان حوزه هنری در زمینه ادبیات کودک و نوجوان را تشریح کرد.

به گزارش کودک پرس  ساسان ناطق، مدیر کارگاه قصه و رمان حوزه هنری، با بیان اینکه سلسله جلسات عصر داستان به زودی آغاز به کار می‌کند، عنوان کرد: این سلسله جلسات با محوریت نقد و بررسی ادبیات کودک و نوجوان و نگاهی نو و متفاوت به جهان داستان کودک و نوجوان در حوزه هنری برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: داستان بلند «باغ شیشه‌ای» اثر ظریفه روئین نخستین اثری است که در این سلسله جلسات با حضور علی‌اصغر عزتی‌پاک و هادی خورشاهیان، ساعت 16 شنبه 3 مهر ماه در سالن سلمان هراتی حوزه هنری مورد نقد و بررسی قرار می‌گیرد.

مدیر کارگاه قصه و رمان حوزه هنری با اشاره به دیگر برنامه‌های پیش روی این دفتر عنوان کرد: نشست تخصصی «روبه‌رو» از دیگر برنامه های تازه حوزه هنری است. این نشست در واقع برنامه‌ای ترکیبی است و در آن موضوعاتی همچون استفاده از تجربیات یک نویسنده «یک کتاب، یک نویسنده» و مباحث آموزشی تحت عنوان «تئوری ادبیات داستانی با محوریت کودک و نوجوان» مدنظر قرار می‌گیرد.

ناطق با اشاره به برگزاری جلسات هم اندیشی و هم افزایی استانی نیز گفت: این نشست‌ها در 5 استان اردبیل، زنجان، همدان، اصفهان و خراسان رضوی برگزار می‌شود و در آن به داستان‌خوانی و پخش فیلم و صحبت بر روی مبانی داستانی با تمرکز بر تصویرسازی به عنوان یکی از مشخصه‌های آثار کودک و نوجوان پرداخته می‌شود.

وی همچنین گفت: کارگاه قصه و رمان در کنار کارشناسی آثار واصله و شناسایی چهره‌های جوان، برنامه‌های دیگری هم دارد که به نوعی حمایتی، تشویقی، آموزشی و انگیزشی هستند و تلاش داریم تا با آموزش‌های لازم، نویسندگان جوان را به فهمی متعالی‌تر نسبت به جامعه هدف و توانایی تولید موثرتر هدایت کنیم.

منبع:   فارس

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار