موقعیت فعلی شما : خانه/کودکان خاص/مقالات
6154
۳۱ خرداد ۱۳۹۵

محدودیت های حرکتی در کودکان مبتلا بهEB

محدودیت های حرکتی در کودکان مبتلا به ای بی بیان شده است  

 

به گزارش کودک پرس  کودکان مبتلا به فرم شدید EB ممکن است، از احساس ضعف یا خستگی زیادی به دلایل متعدد، مثل کم خونی و عدم داشتن تغذیه ی مناسب، رنج ببرند.

اگر به هر دلیلی، تاول در ناحیه ی پای کودک ایجاد شود، کافی است تا راه رفتن او را با درد همراه نماید، به همین دلیل حرکت کودک در مدرسه محدود می شود. به طور مشابه،  نوشتن کودک نیز ممکن است به دلیل انقباض مفاصل و ایجاد درد و آسیب در دستان کودک، بسیار آهسته انجام گیرد. در این صورت بهتر است تکالیف درسی خود را به صورت تایپ با رایانه انجام دهند.

کارهای دستی

چون کودک EB به دلیل محدودیت نمی تواند از زنگ تفریح و کلاس ورزش خود لذت ببرد، باید فرصت های دیگری را برای تفریح و لذت بردن، مانند هنر، صنایع دستی و موسیقی برای او فراهم نمود.

دستان کودک مبتلا به EB عضو مهمی در ایجاد آسیب و استرس جدی محسوب می گردد، اما برای عملکرد مطلوب،  برقراری تعادل بین مراقبت و استفاده از آن ها لازم و ضروری است.

از طریق کار درمانان گرامی می توان، دستگاه ها و وسیله های تطبیقی مختلفی در اختیار کودک قرار داد. تمامی موارد یاد شده باعث کاهش احتمال آسیب و جلوگیری از اصطکاک انگشتان و شصت دست کودک می گردند.

بعضی وسایل کمکی، از قبیل پوشش های لوله ای از جنس فوم برای پوشاندن دیواره ی مداد، می تواند مفید واقع شوند. 

اینکه آیا خاک رس، رنگ و یا سایر مواد مورد نیاز برای ساخت کارهای دستی، می تواند مورد استفاده ی کودک EB قرار گیرد یا خیر بستگی به وضعیت و شرایط روز به روز دستان او دارد.

والدین این کودکان، خواهند فهمید که چه موقع کودک به راحتی می تواند از ابزار استفاده نماید و چه موقع باید تماس او را با وسایل مختلف محدود نمود.

 

منبع:    بنیاد امور بیماری های خاص

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار