5914
۲۹ شهریور ۱۳۹۵

دانش آموزان نوش آباد با یار مهربان به استقبال بهار دانایی رفتند

در آستانه آغاز سال تحصیلی و بازگشایی مدارس دانش آموزان نوش آبادی با طرح یار مهربان در استقبال از بهار دانایی جشن گرفتند.

به گزارش کودک پرس  مجری جشن پیشواز یار مهربان،گفت: دانش آموزان دوره ابتدایی نوش آباد به همراه یکی از عضای خانواده،در این جشن، کتاب هایی را که در تعطیلات تابستان خوانده بودند درغرفه های خود با دیگران مبادله کردند.

سید حسین حسینی، افزود:ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی در جامعه هدف کودک و نوجوان با مشارکت سازمانهای مردم نهاد به عنوان يكي از شاخص‌هاي توسعه هدف از اجرای این طرح بود.

وی تصریح‌کرد:با توجه به استقبال شهروندان از تشکیل بازارچه مبادله کتاب، با جلب مشارکت نهادهای دولتی و مردم نهاد، این طرح را در آخرین شنبه هر ماه در مدارس و نهادهای فرهنگی نوش آباد برگزار خواهیم کرد.

به گفته وی،بازارچه مبادله کتاب علاوه بر نهادينه کردن فرهنگ مطالعه و کتابخواني، صرفه جويي در هزينه خانوار و استفاده بهينه از سرمايه هاي ملي، امکان تعويض کتاب هايی که بدون استفاده در منزل مانده است را با کتاب هاي مورد نياز فراهم می کند.

این کارشناس آموزشی، با اشاره به اینکه نرخ مطالعه در کشور، عدد خوشایندی نیست گفت: علاوه بر دولت پنج نهاد شامل خانواده، نظام آموزشي، كتابخانه، رسانه‌هاي گروهي و ناشران و كتاب فروشي‌ها براي رفع موانع و ايجاد بستر لازم جهت ترويج و توسعه فرهنگ مطالعه، باید همسو و در کنار هم حركت كنند.

حسینی، با تاکید بر اینکه خانواده اولین خاستگاه تربیت فرزند است و موثرترين نقش را در ايجاد ارزشها بر عهده دارد گفت: روش تربيتي والدين، طرز نگرش آنها در رابطه با کتابخواني، وجود کتاب و نشريات قابل دسترس و پايگاه اجتماعي خانواده می تواند نقش بسزايي در تقويت عادات مطالعه و کتابخواني ایفا کند.

وی در پایان توسعه فرهنگ مطالعه و كتابخواني را نیازمند يك تلاش همگاني دانست و گفت: سهم دولت به ویژه در روستاها و شهرهای کوچک و دور از مرکز، بسيار مهم است که می تواند در قالب، برپایی نمایشگاه فصلی و سیار کتاب، اهداي كتاب و توزیع بن‌هاي كتاب و هدایت نهادهای مردمی به مناطق محروم ظهور و بروز پیدا کند.

منبع:   باشگاه خبرنگاران جوان

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار