5895
۲۹ شهریور ۱۳۹۵

مربیان مهد کودک، مشاوران و روان‌شناسان مدرک مربیگری(TOT) مهارت‌های زندگی گرفتند

آسیه ملک‌دار،معاونت امور توسعه پیشگیری اداره بهزیستی شهرستان پیشوا با همکاری موسسه ترنم یاری اقدام به برگزاری یک دوره برنامه تربیت مربی مهارت‌های زندگی کرد.

به گزارش کودک پرس   معاونت امور توسعه پیشگیری اداره بهزیستی شهرستان پیشوا با همکاری موسسه ترنم یاری اقدام به برگزاری یک دوره برنامه تربیت مربی مهارت‌های زندگی کرد.

آسیه ملک‌دار، معاون امور توسعه پیشگیری بهزیستی شهرستان پیشوا در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در جنوب استان تهران در ارتباط با برگزاری دوره مربیگری مهارت‌های ده‌گانه زندگی در پیشوا اظهار داشت: دوره مربیگری ویژه روانشناسان، مشاوران و مربیان مهدهای کودک سطح شهرستان در مؤسسه ترنم یاری و با تدریس جعفر میرحیدری انجام گرفت که سه روز به طول انجامید و شرکت کنندگان با مهارت‌هایی همچون خودآگاهی، همدلی، ارتباط موثر، روابط بین فردی، تفکر خلاق، مدیریت استرس آشنا شده و در پایان دوره مدرک مربیگری (TOT) دریافت کردند.

معاون امور توسعه پیشگیری اداره بهزیستی شهرستان پیشوا گفت: ارزیابی‌های بسیاری نشان می‌دهند که با وجود رشد سریع اقتصادی، صنعتی در کشورها ،آسیب‌ها و مشکلات نیز به همان میزان رشد فزاینده‌ای داشته‌اند و کشور ما نیز به جهت ویژگی‌های خاصی که دارد با رشد آسیب‌هایی اجتماعی همچون اعتیاد؛ طلاق، بی‌بندو باری جنسی، ایدز و … مواجهه است. و متأسفانه به همان میزان که آسیب‌ها روند فزاینده‌ای داشته‌اند، اما قدرت و مهارت‌های مقابله‌ای لازم با این آسیب‌ها و فشارهای روانی در افراد تقویت و تربیت نشده است.

ملک‌دار افزود: به همین خاطر به مبحث سلامت و بهداشت روان در سال‌های اخیر توجه بیشتری شده است. برنامه مهارت‌های زندگی یک برنامه پیشگیرانه و ارتقایی است. پیشگیرانه از این منظر که می‌تواند به‌عنوان یک عامل محافظت‌کننده قوی قبل از شروع یک مشکل اجتماعی و یا شروع هر نوع بیماری، فرد را بینا کند و با بینشی که با این مهارت‌ها کسب می‌کند از رشد مشکل و یا آسیب جلوگیری کند و ارتقایی از این باب که می‌تواند سلامت روان افراد را افزایش داده تا در سایه آن بتوانند توانمندی خود را به بهترین صورت ممکن بروز دهند.

وی عنوان کرد: پژوهش‌های بسیاری اثر بخشی مهارت‌های زندگی را در کنترل و پیشگیری بسیاری از آسیب‌ها نشان داده‌اند و همچنین پژوهش‌های فراوانی نیز نشان داده‌اند که بسیاری از مشکلات بهداشتی و اختلالات روانی ـ عاطفی ریشه‌های روانی، اجتماعی دارند از جمله پژوهش در مورد سوء مصرف مواد نشان داده که سه عامل با سوء مصرف مواد رابطه دارد که عزت نفس پایین، ناتوانی در بیان احساسات و  فقدان مهارت‌های ارتباطی، این سه عامل هستند.

معاون امور توسعه پیشگیری اداره بهزیستی شهرستان پیشوا در پایان هدف از برگزاری دوره مذکور را چنین بیان کرد: علاوه بر ارتقا بهداشت روان و  افزایش دانش و مهارت، آماده سازی متخصصان و روان‌شناسان زبده و از این مهم‌تر مربیان مهدکودک است که در آستانه شروع سال جدید مراکز آموزشی و تربیتی بتوانند مهارت‌های محافظت‌کننده را در گروه هدف خود آموزش دهند تا کودکان ما از همان سنین کودکی با مهارت‌های گفته شده آشنا شوند و بتوانند در برهه‌های مختلف و در موقعیت‌های متفاوت زندگی به بهترین نحو ممکن از ابزارهای سالم استفاده کنند. و از راه حل‌های هیجان مدار و مساله مدار نامطلوب پرهیز کنند.

منبع:    فارس

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار