5892
۲۹ شهریور ۱۳۹۵

عدم آموزش صحیح،کودکان هرندی را به سمت معضلات اجتماعی سوق می دهد

طرح کاهش آسیب ها در محله هرندی تهران ،موضوعی است که به عنوان دغدغه ای جدی از سوی برخی صاحب نظران مطرح شده است.
به گزارش کودک پرس   کیومرث شرافتی،جامعه شناس و آسیب شناس مسائل اجتماعی گفت:طبقه کودکان از نمونه گروه ها و لایه های اجتماعی محسوب می شوند که در آینده این مرز و بوم و شکوفایی و بالندگی هر چه بیشتر آن،نقش بسزایی ایفا می کنند و در صورت عدم تعریف و طراحی برنامه ای مشخص برای آنان،دور از ذهن نخواهد بود که این طیف در سال های نه چندان دور آینده،به معضلی جدی در عرصه اجتماعی تبدیل شوند.
شرافتی عنوان کرد:در این میان،حساسیت ها در خصوص کودکان محله هرندی،بیشتر است،زیرا از زمانی که تعاملات جدی اجتماعی با محیط پیرامونی آنها شکل گرفته،شاهد صحنه های متعددی از خشونت،درگیری و سوء مصرف موادمخدر والدین خویش بوده اند و این وضعیت در جوهره خود،مستعد بروز ناهنجاری های بالقوه و متعددی خواهد بود.
جامعه شناس و آسیب شناس مسائل اجتماعی عنوان کرد:بیدار بودن کودکان منطقه هرندی در کنار والدین خویش تا صبح،از مشخصه های بارز این طیف است،اولیایی که ساعات بسیاری از شب را مشغول مصرف مواد مخدر بوده اند و خانه و کاشانه آنها از کانونی گرم به کانونی از آسیب های اجتماعی تغییر ماهیت داده است.
وی افزود:اساسا آموزش این کودکان نیز با دشورای های خاص به خود همراه است که از نمونه های این دشواری و پیچیدگی های آموزشی به شب زنده داری های آنها و خواب عمیق آنها در طول روز معطوف می شود زیرا مدت ها این وضعیت را در برخی منازل محله هرندی به همراه والدین خویش تجربه کرده اند و حالا این موضوع به رویه و عادتی مستمر برای آنها تبدیل شده است.
یکی از راهکارهای پیشنهادی برای آموزش و تربیت این کودکان به راه اندازی مهد کودک های شبانه روزی معطوف می شود،مهدهایی که در قالب آن،امکان آموزش در طول شبانه روز را فراهم می کند.
این مدل و نمونه آموزشی،سالها پیش در برخی از کشورهای اروپایی تجربه شده و برآوردها موید موفقیت و حصول نتایجی سازنده برای این گروه خاص از کودکان است.
*ورود موسسات خیریه برای راه اندازی مهد کودک های شبانه
یقینا با تعریف و تامین چنین ساز وکاری،آماده سازی لازم برای ورود کودکان مورد اشاره به مدرسه و تکمیل آموزش های لازم برای آنها مُیَسَر و فراهم می شود.
بهزیستی استان تهران نیز با چنین ساز وکاری موافق است،امری که تسریع در راه اندازی آن،ضرورتی جدی محسوب می شود که در حوزه پیشگیری از ظهور و بروز برخی آسیب ها و چالش های اجتماعی غیر قابل انکار به نظر می رسد.
به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار