5882
۲۹ شهریور ۱۳۹۵

فضایی شاد و مهیج برای کودکان در نمایشگاه توانمندی‌های سمیرم

فرشته رحیمی مسؤول کانون پرورشی فکری کودکان و نوجوانان سمیرم گفت: کانون پرورشی فکری کودکان و نوجوانان در نمایشگاه توانمندی‌های سمیرم با اجرای فعالیت‌های متنوع فضای شاد و تجربه یک خاطره شاد و به‌ یاد ماندنی را برای کودکان فراهم کرده است.

به گزارش کودک پرس   همزمان با هفته فرهنگی اجتماعی سمیرم در جشنواره «سرزمین هزار چشمه» نمایشگاه توانمندی‌های سمیرم با هدف معرفی توانمندی‌ها و ظرفیت‌های متعدد و نیز معرفی فرهنگ و هنر شهرستان سمیرم از 25 شهریور ماه فعالیت خود را آغاز کرد.

در این نمایشگاه غرفه کودک و نوجوان با اجرای فعالیت‌های متنوع فضای شاد و تجربه یک خاطره شاد و به‌ یاد ماندنی را برای کودکان فراهم کرده است.

در آخرین روز از جشنواره فرهنگی و اجتماعی سمیرم غرفه کودک و نوجوان روز شلوغی را پشت سر گذاشت و از آغاز شروع به کار میزبان کودکانی بود که با اولیای خود مهمان این جشنواره بودند.

نقاشی، سفال و گریم صورت از جمله برنامه‌های این غرفه بود که با حضور کودکان و خردسالان در این غرفه رضایت و لبخند بر چهره آنان نقش می‌بست و موجی از شادی و امید به فضای این جشنواره می‌بخشید.

فرشته رحیمیگفت:استقبال کودکان از این غرفه را بسیار خوب دانست و اظهار کرد: این غرفه با هدف ایجاد فضایی شاد و با نشاط برای کودکان و همچنین معرفی فعالیت‌های کانون به مدت 4 روز در این نمایشگاه فعالیت کرد و با استقبال خوب والدین و کودکان روبرو شد.

وی از کشیدن نقاشی توسط کودکان در این غرفه خبر داد و گفت: کودکان با حضور در این غرفه به کشیدن نقاشی با موضوع آزاد می‌پردازند که در پایان نقاشی آنان در غرفه به نمایش گذاشته شده و هرروز به تعدادی از آنان جوایزی اهدا می‌شود.

مسؤول کانون پرورشی فکری کودکان و نوجوانان سمیرم افزود: علاوه بر گریم صورت، کودکان در این غرفه با گل رس با استفاده از قوه ابتکار و خلاقیت خود چیزهای نو می‌سازند و می‌توانند به تصورات و تخیلات خویش جامه عمل پوشانده و آن را به شکل مجسم درآورند.

رحیمی اضافه کرد: همان ‌طور که نقاشی کردن موجب خلاقیت، ابتکار، نوآوری و لذت درونی برای کودک می‌شود، گِل بازی نیز سرگرمی بسیار لذت‌بخش و شادی‌آفرینی برای کودکان است.

وی همچنین به فعالیت‌ها و اهداف کانون پرورشی فکری کودکان و نوجوانان اشاره کرد و ادامه داد: این نهاد با هدف ایجاد امکانات لازم جهت رشد و پرورش فکری و ذوقی کودکان و نوجوانان در حوزه‌های مختلف ازجمله قصه‌گویی، شعرخوانی، نمایش عروسکی، پخش فیلم، تهیه روزنامه دیواری، کتاب‌خوانی، نقاشی، سفالگری، نجوم و گفتگوهای آزاد فعالیت می‌کند.

مسؤول کانون پرورشی فکری کودکان و نوجوانان سمیرم با بیان اینکه مخاطبان این کانون گروه سنی 7 تا 16 سال هستند، یادآور شد: توجه به فرهنگ بومی و محلی از اولویت‌های کانون پرورشی فکری کودکان و نوجوانان است.

جشنواره هفته فرهنگی اجتماعی سمیرم با عنوان «سرزمین هزارچشمه» در محل ورزشگاه شهید صابری سمیرم از 25 شهریورماه کار خود را با برپایی نمایشگاه توانمند‌های سمیرم و همچنین جنگ شب شروع کرده و تا 28 شهریور ماه ادامه دارد.

منبع:   فارس

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار